Trögt med träningen just nu, kylan sätter käppar i hjulet...

Hej i kylan!
Har varit lite motigt med motivationen nu när det varit sisodär 25 minusgrader senaste dagarna! Har vart väldigt svårt att få till några pass att rida på Tutis med Biggo, vill inte ut och åka när det är så kallt, tror varken det är bra för häst eller ryttare! Skillnad när man står på plats och slipper ut och köra, bli nedfrusen, tina upp bilar o transporter mm mm...
Så jag önskar mig plusgrader eller iaf inte mer än -5 grader, så jag kan komma igång och träna lite fler dagar i veckan med B! Hur sjutton orkar ni som inte står vid ridhus?? jag höll på att bränna ut mig tidigare vintrar innan jag flyttade till Tutis, det är det bästa jag gjort för min ridning!
Har vart svårt att träna ordentligt med Zini också senaste dagarna, ridhuset har varit mkt helbokat, hela helgen och även ikväll hela kvällen. Jag och Michaela fick nåt tokryck och skrittade ut i månskenet i kväll, var så kallt så vi höll på att frysa bort! blev vell inte så lång tur direkt.. :P
Lite roliga träningar och tävlingar finns iaf att sikta på i mars, blir inge Anna H träning i morrn med B. Men 5mars är det programridning med B, 8mars kommer troligen Jeanna till oss och då ska jag rida med Zini. Är reserv till KG träningen den 12 mars, och 13 mars hoppas jag på start på UVFK med B. Veckan efter är det Anna H träning med B och tävling på Jälla på lördagen.
Kul att ha nåt att se fram emot!
Kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

Haha om man lär sig ngn lyx som att stå vid ridhus förstår man nog inte hur man klarade sig innan. Ska ju stå på jälla två veckor med min som sällskap åt hagkompisen som ska stå där på sin stalltjänstvecka, jag är rädd att jag kommer att ha svårt att acklimatisera tillbaka till fulstallet sen haha. Men men vi får det liiite bättre i vår hoppas jag.



Vi får rida ut ihop ngn gång med B och N, vi står ju bara bakom skogen lixom...



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback