Duktiga Zini!

Rozzini har gått jättebra sen i torsdags, har fått upp ryggen på honom och det har känts riktigt bra.
I torsdags övade vi mkt på galoppen, har börjat rida mkt enkla byten och det fungerar riktigt bra just nu, får honom lite mjukare i bakbenen och sen kan jag gå över till att byta ut skrittstegen mot samling. Red lite mera rörelser och det kändes riktigt bra. Fick lite tryck i traven på slutet utan att han spände sig också.
Det har vart riktigt kallt igen, och då blir det dubbla täcken vid ridning! Både ullridtäcke och extra fleecefilt ( bra för frusen ryttare)
I fredags gick han lite lättare, och i går lördag skrittade jag ut i solen ( och -20 ) och sen jobbade vi en stund i ridhuset.
Det är kallt, men rätt så vackert!
I dag har jag faktiskt inte varit i stallet, mamma tog hand om honom i dag. Hade en massa ärenden som skulle fixas i dag, så var rätt skönt att få hjälp med stallet.
Nu tar vi tag mot en ny vecka, och lite mera ridning av Biggo hoppas jag på! hans sadel har varit på stoppning, men nu är den hemma igen.
Ha en bra söndagkväll
kram!

Kommentarer
Postat av: Ankie

Kul att han är så fin, härligt m så utbildade hästar när de släpper till man sitter med ett leende då!



hoppas d blir lite varmare nu när sadeln kommit hem t B så ni kan trimma lite!



kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback