Bättre

Ja både hästen gick bättre och jag mår bättre!

Började med inspänning och longering, därefter satt jag upp och han var mkt bättre än i går. Pinnande på mer av sig själv och var mjukare. Dock får man rida som en blå! Efter en skrittpaus ville han dock kasta in handduken och då blir man rätt hjälplös. Satt av igen och på med inspänningarna och longerade mera, hoppade upp igen o lät inspänningarna vara kvar så jag kunde fokusera på att få honom att gå fram utan att störa honom i formen. Mamma hjälpte till att driva med pisk från marken. Var jätteduktig och både travade o galopperade bra!

I morrn blir det ett lite kortare pass, men dock intensivt som i dag, känns som han jobbar bäst när man har flåset uppe och är igång, inte bra att lägga in skrittpauser då han blir stretig och man får "börja om" igen. Var en bra idé med lite skarpare sporrar och träns, spöet dissar jag somsagt, blir han bara nervig av.



Två bilder på "Rulle" och mig från idag (ursäkta dåliga mobilbilder)

Joggade Zini i ridhuset och han var så pigg o glad! kändes rätt mjuk o fin trots att han inte är igång :)



Lillskrutt i stallet!undrar varför jag sadlar en annan häst.. :)

Kram på er!




Kommentarer
Postat av: Ankie

Hur är det att rida Rulle då? Rider du Rohan oxå eller fick han vila?



Det är så himla nyttigt att rida andra hästar då och då...

kramar

Postat av: Sofie

Hej, nej det är bara Rulle som jag ridit.

Ja det är nyttigt och lärorikt att rida andra, även om man inte hinner uträtta sådär jättemkt som man vill på några dagar. :)

2010-09-22 @ 22:02:01
Postat av: Jenny

Naaww, lillskrutt ser lite avis ut :)



Jag kanske har missat det helt, men hur gammal är den där Rulle egentligen?



Hoppas du får en fin dag! :)

//Jenny

2010-09-24 @ 09:20:39
URL: http://www.fideliochenhorningen.onsugar.com
Postat av: Sofie svar till Jenny

Jo han är avundjuk den där hästen! ;) Rulle är en kompis häst som jag ridit några dagar, 7 år är han!

2010-09-25 @ 16:09:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback