Äntligen ett grymt bra pass!

I dag har jag haft noll energi, men ridningen lyckades jag endå med! Det hade kommit upp speglar i ridhuset, inte helt klart än, men det kommer bli kanonbra när alla är uppe, längtar! Rozzini var kanon i dag, han har varit lite stel i halsen senaste tiden och jag har inte fått igenom vänstersidan helt. Men i dag så var jag supernoga i vänstervarvet med att verkligen rida ut i varje hörn, göra en halvhalt rida fram få igenom böjningen osv. Och det gav resultat! :) Fick en bra kontakt på vänstertygeln och han var mkt mera igenom i den sidan, nu vet jag hur jag ska lösa det också :)

Försökte rida mera med sätet och mindre med handen, såklart blir allting så mkt bättre när man verkligen gör det! känslan blir så mkt bättre. Jag red programmet och det gick bra, det är inte perfekt-långt ifrån- men det finns några saker som vi gör bra och andra lite mindre bra, men överlag kännes det bra att rida programmet hemma nu, och det är ju en nödvändighet för att man ska kunna rida det på tävling!

Det va superkvaft och varmt i luften, höll på att svettas bort när jag red, kan sommaren vara här nu??
( plus att det både är flugor och knott nu! ett inte lika roligt sommartecken )

Har ju inte bloggat sen i månadags så jag kanske ska skriva lite om veckan, i tisdags var det vila, onsdags kort pass på banan ( ca 20min ) lösgjörande i skritt, trav o galopp.

I morrn blir det ett pass i ridhuset, ska rida vidare på känslan från i dag och försöka få honom lika fin. På lördag ska jag rida hemma och rida programmet innan vi åker till tävlingen, vi åker på efm. Sen ska jag bada och packa hela lördagen.
Det ska bli så jäkla kul!!!!Ser verkligen fram emot den här tävlingen! Det är faktiskt rätt bra att inte tävla lika ofta som förut, man får ett väldigt stort tävlinggssug mellan starterna och man har mera energi och fokus på varje start.

Nu ska jag fundera ut nån god middag, sen ska jag bara ta det lungt resten av kvällen!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja han var verkligen super! Jag står också på reserv tid, så vi får väl se hur ofta jag får vara med.. Men jag har tänkt att kanske åka ner till honom ett par dagar och trimma, det ger ju lite mer :)

Postat av: Jenny

Vad spännande med speglar i ridhuset! Jag har inte varit där inne på hela veckan, får nog ta mig en titt imorgon även om Disa har vilodag då.

2010-05-13 @ 23:58:02
URL: http://blogg.jempa.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback