Nattbloggerskan?

Ja man kan ju undra! förra inlägget skrev jag efter kl 1 i lördagsnatt och nu är det snart midnatt igen, men det är liksom såhär sent på kvällarna jag ibland kommer till ro hemma och tar det lungt med datorn! Borde vell igentligen sova två timmar mer än jag gör varje natt, men hur skulle man då hinna med allting? älskar att sova men det får bli till helgen när det är lite lungare tror jag, känns lite långt dit nu bara...gäsp! 

Har suttit och glott på filmerna från Strömsholm, Kristian VK och Mattias var mina favoriter i GP küren. Och det var många fina ritter och hästar även i Young Rider küren!Kollade lite på juniorerna och ponnyerna också, och oj vad det har hänt mycket sen jag var där! wow flera av toppponnyerna ser ut som halvblod i miniformat, och många rider väldigt bra också, sånt är roligt att se!

I går var det dökvavt ute när jag red, sen började det spöregna när vi var inne i ridhuset, Rozzini var spänd som en fiolsträng och var dyblöt av svett på 15 min,

Hade en annan plan i dag då jag var beredd på fiolsträngen kanske skulle vara kvar, skrittade fram länge innan jag tog tyglarna, sen tog jag god tid på mig och värmde upp i skritt innan jag gick över till trav och sen galopp. Han ville stundtals bli för kort i nacken, så jobbade på att få ut halsen och bättre sug på bettet. Var stunder super!Är mera aktiv i piafferna nu också, det tar sig lite. Jobbar med min sits dagligen, mkt bra att ha så många speglar som fångar upp allt man vill ändra på!

Troligen blir det start i Sb1an i Finspång nästa söndag, lutar åt att de kör klassen, det är så få anmälda. Men lägger upp min plan som att jag skulle starta!

Nu är det nog dags att sova endå, lyckats få konstigt stora versaler också, men finns inte ork att rätta det nu


Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Ankie

Så du va inte med ylva t strömsholm? Kan ju bara hålla med om att nivån på alla klasser åkt upp rejält på strömsholm. Förutom GP den har tappat i nivå tkr jag. Förr om åren va proffsen där å red GP och så va d lägre nivå på kringklasserna. Jag tkr nästan det är roligare såhär. Bättre kringklasser och hästarna som trummar på i b och c laget i GP. Det är spännande att följa deras väg uppåt!



Hoppas d går bra i finspång!!!!

kramkram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback