Mycket bra träning i dag! :)

Väldigt bra pass i dag, började på lina i trav o galopp i båda varven. Såg lite "burkig" ut och såg att jag behövde jobba på att få honom att länga sig i kroppen, vilket jag också har känt senaste dagarna. 

Var mkt aktiv o fin redan från skritten, sen när jag satt upp, klev på bra och jag tänkte verkligen på att ta fram armarna för att få ut halsen, red mkt längningar i galopp, och inte så mycket samling, förutom lite pirutett/sax jobb. Var avspänd och fin, dock stundtals spänningar men d gick snabbt över. Blåste storm utanför ridhuset!

Hade en jättehärlig travkänsla sen! mycket under lättridning, samt passage/piaff jobb på volt som jag varvade med täta skrittpauser ( ca 2 varv på volten på lång tygel). Slappnade av fantastiskt bra i den här övningen! :)

Så otroligt skönt att få en bra känsla igen! Nu känner jag mig taggad inför tävling nästa söndag!

Kram 


Kommentarer
Postat av: Bambi

Vad härligt det är när man har sådana där dagar. Hoppas att det känns lika bra på söndag när du ska tävla. Vart ska du någonstanns?


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback