Besök i Gnesta

Åkte ner till min kompis Maggan som flyttat till en gård i Gnesta, i onsdags. Var jättetrevlig och fick massa inspiration, som plåster på såren för att jag inte kan rida nu. Rozzini är dock lite bättre, sprang lite med honom i morse och ja han är fortfarande halt, men det är väldigt mycket bättre. Håll tummarna!!! för på ons nästa vecka är det meningen att jag ska sätta igång och rida lite lungt, jag vill så gärna att han ska bli bra nu!


Zini och Rohan myser lite innan utsläpp, Zini går i grushage nu. Blir nog så en vecka till ( minst) innan han får gå ut i större hage. Så han inte rejsar runt och blir mera halt igen!

Blev en supertrevlig tripp i Gnesta, massa snack att ta igen, stall att inpektera, hästar att kolla på och jag fick också rida! jag red deras lilla Silver Boy ( D-ponny), var hur kul som helst, som en stor häst i ponnyformat. Har glömt hur kul och "lätt" det är att rida ponny, kanske ponnyberidare vore nåt att satsa på ? ;)


Silver!


Nya stjärnan Bonsan, vi var iväg till Lövsta och M red för Tinne, där var det fullt med fina hästar och duktiga ryttare att se på, roligt! B gick kanon och var superfin.

M:s äldre tävlingshäst Biglik såg super fräsch ut, så det kommer nog gå riktigt bra på Ericsberg i helgen!


Skön utsikt från altanen...

Ni kan se mer på Maggans hemsida!
www.osmunddressyr.se


Nu är jag hemma igen, och idag ska jag nog bara ta det lungt och vila upp mig inför måndag, då börjar jag jobba igen! Har varit i stallet på morgonen, och jag funderar på att åka till Ericsberg och kolla på tävlingarna i morrn. Skulle vara kul, får se om det är några som hänger på.

Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback