Smällkallt och Hovslagare

Fy vad det är kallt nu!!! helt galet jue och kallare ska det bli :(
Det är ju fint med sol o snö men det går ju inte att rida ordentligt när det är så här kallt!

försökte i morse, men Zini var helt "yr" av kylan, "byggubbarna" som körde med spikpistol i cafterian gjorde inte jobbet lättare, inte heller att jag red på tränsbett. I dag var en såndär dag när jag kände mig som en nybörjare i sadeln, fy!!

I morrn slänger jag på kandaret och rider ett riktigt jobb, jag tror han kan gå det nu, har ju tagit det lungt i 2 veckor nu och han behöver jobba av sig.

Fick nya skor o brodd i dag med, hoppas han inte är för öm i morgon. För då vill jag rida bra! :)

From nästa tors kommer Ylva att köra i gång med träningar hos oss, och det ska bli så roligt att komma i gång och träna ordentligt! bara hålla tummarna att det håller och att hältan håller sig borta..

På efm har jag vart på en lång shoppingtur med mamma på IKEA, superkul! man vill göra om allt hemma när man är där :) det blev iaf lite backar och korgar till garderoben i sadelkammarn. Sen var vi en tur till Bauhaus och köpte ett hyllplan som ska oljas in och så ska placketterna upp på den!alla hästarna i stallet har varsin "plakettavla" uppsatta på en vägg med sitt namn ovanför, bra idé om man inte vill spika plaketterna direkt på boxdörrarna.  Ni får se resultatet sedan :)

Klarat mig från magsjukan *peppar peppar* men har halsont i stället :S ska vara tyst nu resten av kvällen så kanske det blir bättre.

kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback