Måndag o vet. besök

I dag har jag jobbat första dagen efter jul/nyårsledigheten. Kändes bra att komma utvilad till jobbet, får vell se hur länge det håller i sig :)

Mamma och Zini har vart hos vetrinären i dag, där böjdes han igenom och vet kunde inte se några hältor. Det enda som hon kunde se var att han blev lite "knölig" efter hon böjt det bakben jag har sett ojämnhet på. Hon trodde att det var något som satt högre upp mot höften. Lite sne i korset tyckte hon också, han fick spruta muskulärt  som satte fart på blodcirkulationen och som verkar antiinflammatoriskt också. Hennes råd var att rida på som vanligt igen. Dock kommer jag ju såklart att sätta i gång lungt.

Hon kände även på höger framben där han hade en "akut" hälta för 3 veckor sedan, han var öm på insidan av benet uppe vid bringan och han var lite öm i bogen. Hon trodde att han hade halkat i hagen, med benet utåt och fått en liten sträckning, det var rätt vanligt sa hon.

Mamma tyckte hon var väldigt duktigt, vi fick henne rekommenderad av andra som vart väldigt nöjda, hon jobbar också endel med travhästar.

I övrigt inga andra anmärkningar på honom och det känns jätteskönt! :) Jag menar, det kunde ju ha varit mycket värre! har inte gjort en besiktning med böjrov på länge så det var ett bra kvitto på att min 17 åring endå verkar vara rätt fräsch :) var så jobbigt att sitta på jobbet och inte kunna vara med, hade ont i magen! men mamsen ringde så fort de var klara och jag hörde direkt att det hade gått bra :)

Och han hade såklart skött sig exemplariskt, hon var tydligen imponerad av hur väluppfostrad han var ;)

Nu blir det alltså till att börja rida igen, wieho!!! och har hört att det ska bli MILDARE eller mer normala grader ute nu framöver! nu håller jag tummarna för att det blir bra!

btw, det här är inspiration för mig!
http://www.helgstranddressage.com/heste_fernando.html
Nästan säker på att det är Anna Blomgren, beridare hos Andreas Helgstrand. Hur bra rider inte hon??!!!! Galet bra!

Kram!


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hurra vad kul! Vem var det som kollade igenom Zini då? Det börjar bli dags för Ninnis årliga koll nu...



Ses på söndag?!

Kramar

Postat av: K

det är Anna som rider i filmen.

2010-01-12 @ 15:19:08
Postat av: Sofie svar till K

Ja tänke att det måste vara hon! :)Rider grymt snyggt!

2010-01-12 @ 16:12:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback