Förmiddag i stallet!

Så underbart väder ute i dag! Ja, det är kallt, men vit snö och sol så låmgt ögat kan nå, härligt! Känns som man är i fjällen :)

Är nyss hemkommen från stallet, hästarna hade fått stå inne på morgonen eftersom det var så himlans kallt i morse. Slängde på Zini hans tjockaste vintertäcke och tog en promenad ( eller snarare powewalk, jäklar vad fort han går!) runt ridvägen. Jättemysigt! han såg en räv på vägen, tokstirrade och ville nästan gå fram till den, så knäpp! :) Sen fick han gå några varv på lina i ridhuset, ville se hur han såg ut i bak. Och han är lite ojämn i högervarv, blir skönt att få en utredning på det, med start hos Vet på måndag. Jag tror iaf på att det är bra att han får röra på sig, inget krävande arbete såklart, men att han får röra på sig varje dag ( ex promenad, skritt), så han inte blir stel och kall.


Här ser man ridhuset från "baksidan" och lite av hagarna (till vän) och ridvägen




Bilder från dagens promenad!

Nu ska jag dricka kaffe, ciao!!!


Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej! Vilka fina kort, d va verkligen fint idag! Du ska inte vara så ledsen att du inte rider nu jag gör inte heller det men min är ju fräsch så då får man ångest över att hon står men när d e så här kallt rider jag inte hua... suck man är aldrig nöjd. Vilken vet klinik ska ni till? Håller alla tummar för er, han måste bli bra så ni kan vara ännu finare i år!

Jo d blir brf i år å jag kommer på kick-offen, ska bli kul att vara med i en så aktiv klubb m massa roliga grejer på tapeten (med min otur så slutar de väl m det i år då haha) ses vi där?



Kul att du märkte att min blogg vaknat igen!

Många kramar å lyckosparkar inför mån!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback