Veckan såhär långt...

Har sett ut såhär:

Lördag: jobbade lite mera samling, piaff och passage. Fick till några riktigt aktiva piaffer på slutet =)
Försökte sitta mera still, efter jag analyserat videon från torsdagens träning. Kände mig dock bara spänd
Söndag: Vila pga att jag mådde dåligt hela dagen
Måndag: Longerade bort den värsta överskottsenergin innan jag började rida. Kändes jättebra redan från början, spec i galoppen, var uppe med ryggen galopperade så fint! satt bara och följde med och njöt :) gjorde bara lite lösgjörande eftersom det kändes så bra.
Tisdag: Fokuserade lite mera på samlingen igen. Trampade aktivit o bra, passagade lite också, ville uppåt i nacken, men kändes bra i takten. Gjorde 6 byten i varje!
Onsdag: Vila ( hoppträning i ridhuset )


Har vart duktig och ätit nyttig mat, i går blev det lite glass o mörk choklad men det är sånt man måste unna sig då o då! :) känner mig mycket mindre uppsvälld o det är alltid nåt.

I dag blir det jobb i ridhuset igen ( som jag är lika glad att jag får träna i varje dag!Så himla lyxigt är det! ljuvligt, underbart och roligt. Nuförtiden längtar jag till stallet på dagarna! förut var det så mkt annat som tog tiden från ridningen, skotta fram trailer, köra till ridhus, backa med trailer på is, trängas med 4 andra ekipage i ett 20*40 ridhus...

Nu har jag oftast ett nytt stort ridhus för mig själv varje kväll! :-)))))))))))))

Har beställt fler Back on Track skydd, 1 till padd och ett par med kardborrespännen. Blir nog bra för min 17 åring :)



Kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

Jag skulle aldrig rida i ridhuset så mycket att det var värt att betala de summorna man betalar för att stå i stall med ridhus. Jag är glad om jag känner lust för det en gång i veckan. Jag är fascinerad av alla er (de flesta är ju sådana) som rider i ridhus 7 gånger av 7 och alla ni är ju fascinerade av mig som inte rider i ridhus ens en gång i veckan.



Det är ju inte ett ställningstagande från min sida att jag tycker synd om hästen eller så om de får gå varje dag i ridhuset utan det är att jag inte tycker att det är kul att rida runt, runt där varje dag. Jag har inte sån fantasi att jag lyckas variera arbetet där inne. Ute har jag massa fantasi... När jag väl kommer till ett ridhus och rider själv så har jag så himla mycket jag vill göra att jag lätt rider där i 1,5 timmar men skulle jag rida där igen dan efter skulle min fantasi börja ebba ut... Du får ha skola för mig!



kramkram

Postat av: Sofie svar till Ankie

Jag tycker det är så svårt att träna ordentligt utan ridhus! rida på åkrar i en halvmeter snö tycker inte jag motsvarar ett så bra jobb man kan få i ridhus. Jag försöker alltid variera arbetet, han går aldrig 7 dagar i veckan i ridhuset. Lägger in vilodagar och uteritter o tömkörning för att just få variation.



Men om man ska hålla igång en tävlingshäst anser jag att man behöver jobba sin häst flera gånger i veckan i ett riktigt jobb. Och det är mkt lättare att göra i ett bra ridhus än utomhus på ett fält ( med undantag för de få månader det är varmt o ljust).



O sen tycker jag inte om att frysa heller ;)



Jag tycker det är rätt tråkigt att rida ut, min häst blir bara stark och jobbig. Tycker det är mkt roligare att sitta och jobba med dressyren, utan att behöva tänka på väder, vara orolig för att underlaget ska vara dåligt mm,



men så är man ju olika oxå :)



2010-02-04 @ 15:40:39
Postat av: Ankie

Hoppas du förstod att d inte va ett påhopp från min sida att ni skulle rida 7 dar i veckan i ridhus å alltid göra samma jobb å aldrig vila era hästar. Jag vet att du å många med dig är duktiga ryttare med förstånd å vett i skallen och era hästar mår, vad jag vet, prima!



Det var mer en reflektion om hur olika vi är. Du kan rida och göra ett vettigt jobb m din häst i ridhuset varje gång och jag känner ingen lust att rida i ett ridhus ens en gång i veckan.



Alla jag tävlat mot och dit jag strävar med min ridning kräver ju ordentlig ridhusträning av sin häst flera gånger i veckan. Jag kommer nog att vara tvungen att lära mig det när vi kommer upp på en sån nivå. Får vara glad så länge min LA häst klarar av att ridas ute. Vet ju hur chockade alla var när jag red laffen i georg å red ute i ur å skur hemma...



Dock har jag och Sofie med Wizon lovat varandra att rida ridhus ihop en gång varannan vecka (den vi inte har träningar själva) så i vår ska jag börja försöka rida en gång i veckan i ridhus, får se hur d går!



Ses vi på söndag?

kram

2010-02-05 @ 11:36:57
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Sofie

hej, nejnej det är lungt! :D



Klart ni ska börja träna varje vecka! du kommer snart se hur roligt det är att träna i ridhus ;) finns ju massor att öva på, jag skulle behöva flera hästar för hur mkt jag vill öva! haha :)



syns på sönd!

2010-02-05 @ 12:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback