Helgen går mot sitt slut...

Suck ännu en helg som bara rusat förbi, känner mig inte alls redo för att gå upp och jobba i morrn!

Nåt som är positivt är att det har varit runt 0 grader, i dag kunde jag rida i bara tröja och flecceväst :)

Tränade för Ylva i tors och det gick bra, vi jobbar på med dom svåraste rörelserna och det blir sakta men säkert bättre :) det är kul! I fredags var det vilodag, och i lördags blev det ofrivilligt bara skritt i skogen och lite jogg på utebanan i snö eftersom det var sånt snöras på ridhuset, men nu är iaf nästan all snö borta, känns skönt!

I dag blev det jobb i ridhuset, red ca 30 min. Var lite hög o stel i halsen första 5-10min, men är man 17år så är man ursäktad :) sen mkt bättre, kändes otroligt kvick o känslig på hjälperna, riktigt fräsch känns han nu!
Jobbade bara lösgjorande, varierade form o tempo/övergångar.  Behöver varva med såna pass för att inte få för mkt spänning i honom, spec nu när vi jobbar mkt med piaff/passage som kräver mkt samling och spänst, han vill gärna lite mkt där och blir ibland lite uppjagad. Så vi vravar med enkla pass som bara jobbar loss hans kropp och håller honom i form.

Senare i veckan ska mamma tömköra för Anders Eriksson, vilket jag tycker är jättebra! han mår bra av tömkörningen har jag märkt, blir väldigt loss o fin efteråt :)

Kanske nämt det tidigare, men blir ingen start nu i mars. Känner ingen stress! Det är så roligt att träna på svårare saker, så det fokuserar vi på just nu. :)

Kollade ni förresten på Scandinavium dressyren i fm? shit vad bra det var! kul med så många fina ekipage, och förengångsskull var jag inte irriterad på sändningen, har dom kanske äntligen förstått att dom ska hålla tyst under ritterna när det är kür så man kan få njuta lite? ;)

Scandic var ju bara helt ljuvlig, fantastiskt ekipage!

(bild:Google bildsök)

och vinnaren var ju lika outstanding som vanligt, Parzival o Adelinde är ju bara så grymma! finns inga ord :)

Roliga å se var också Anky, Isabell o Imke, Alltid lika härligt att kunna inspireras av storstjärnorna!

Kram

Kommentarer
Postat av: Bambi

Ja visst är det härligt att det äntligen börjar bli lite varmare, även om det fortsätter komma massa snö.



Roligt att det går bra med träningen också. Jag är supertaggad att få komma ut och tävla mer nu efter helgen. Hoppas vi syns på någon tävling snart även om det inte blir någon start för dig i mars.



Kram/Bambi


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback