Valborgsmässoafton!!

Vilken bra dag det har varit! Var uppe lagom tidigt i stallet i morse, solen gassade redan för fullt. Fixade stallet och red i kortärmat på utebanan, premiär för det! Gick helt ok, blev ju ofrivillig vila i går eftersom jag satt fast på tåget. Så det kändes lite som det alltid känns när han har stått. Jobbade med slutor, galoppkvalitén och även tramp såklart.

Avslutade med att skritta ut i skogen en sväng, det var så avkopplande!



Det var så ljuvligt i morse, med torr mark varma vindar och GRÖNT gräs på sina håll, fick värsta sommarkänslorna.
Nu går hästarna i större hagar när det torkat upp och staketen är i ordning igen.


När det är sånt här väder går han bara med ett tunt regntäcke på ute.

Till lunch träffade jag upp några vänner och hade lite traditionell champangepicknick i en park ( så man firar Valborg i Uppsala) tsm med tusentals andra människor! Kanonvädret höll i sig, och varade över vår grillpremiär på efm. Supergott och väldigt lungt och skönt :) Jag "har gjort Valborg" så många år nu att det var riktigt skönt att ta det lungt.

Nu ska jag sussa och se fram emot en fantastisk lång helg (utan tidiga utsläpp!)

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback