Tisdag - Ylva träning

Blev till att ta transporten och åka till henne, kommer missa träningen på tors eftersom jag ska bort med jobbet.
Kände samma sak i går, att han är lite lite lite matt, mest jag som känner det. Blir också stark och "snabb i benen" i stället för att sitta kvar på rumpan och jobba.

Träningen var iaf jättebra, fick runda till formen ännu mer och jag galoppen blev bättre. Fick till bra slutor och lite tips för saxen, måste se till att ha koll på vänstertygeln när jag går över till vänsterslutan så den inte är sju mil lång! Blir att skaffa tyglar med stoppar på nu när man ska rida saxar o grejjer :)

Piaff o passage arbetet blev riktigt bra, han började som han alltid gör, med att smyga och inte ta i allt för mkt. Men nu hade jag både Ylvas ögon och spegel så nu fick han jobba! Efter några övergångar, kunde jag gå ner i piaffen utan störningar och han satt bra, är riktigt nöjd med de två ista linjerna vi red. Tänk att man kan komma så långt" med en sak på en träning! traven var han skitfin i, lte stark som sagt men fiiin!!! :)))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback