Programridning

Hello, äntligen börjar jag må lite bättre! behövdes tydligen en lite lugnare dag för att bli av med skiten.

Var i väg med Bouqet på programridning på Tuthammaren, var skitfin att rida (som vanligt) man sitter bara och ler när man rider den hästen! Dock var hon stundtals rätt spänd och gnäggade lite oroligt. När jag skulle rida mitt program, gick den som ridit innan ut på långsidan under min ritt! inte så sjysst... så då blev hon såklart jättespänd och för hög i nacken och gnäggade efter den en stund. Men red vidare och hon var väldigt bra på hjälperna iaf.

Det blev allt från 5 till 8or i protokollet ( red LA4) så dipparna var liksom när hon blev sådär spänd för den andra hästen. Fick totalt 63,5% så det känns ju bra att det endå går att skrapa ihop lite poäng fast hästen stunder var så spänd! Domaren gav väldigt fina kommentarer om både hästen och mig så det tar jag till mig :DD Hon var riktigt duktig på slutet och slappnade av och var så fin!! Nu vet jag lite mera hur jag ska rida henne på tävlingen. Det var ju endå bara typ fjärde gången jag red henne ;)

Nu ska jag duscha och hoppa i sängen och "rida" programmet i huvudet några gånger, oavsett hur det går på tävlingen på söndag ska det bli riktigt roligt, den där hästen är så underbar att rida! :)

Zini fick ett bra pass, hade mkt överskottsenergi från början, men var riktigt duktig och gjorde bra slutor/saxar.

Godnatt!
kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

Hej! Kul att få se kort på B lite längre ner så jag känner igen er på söndag! Kul att höra att du fick lite tips och en känsla av hur hon kan vara på söndag. Låter som en bra häst där man kan rida vidare även om hon blir lite orolig! Förhoppningsvis får du ett lugnare program på jälla utan att ha ngt störande ekipage inne på tävlingsbanan!



Träna lugnt!

kramar


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback