Tid och funderingar...

Just nu funderar jag mycket på hur mitt liv ser ut och vad jag vill göra. Jag brinner jättemycket för ridningen och det har jag ju alltid gjort, men nu mera än någonsin. En dröm skulle vara att göra det på heltid. Men samtidigt är jag så otroligt nöjd och glad med det jag har i dag, ett jobb som jag trivs superbra med. Som ger mig det ekonomiska stödet som behövs för att kunna träna och tävla. Jag önskar jag hade mera tid att lägga på ridningen eftersom det ger mig så mycket tillbaka, det får mig att känna lycka, energi och så himla mycket glädje.

Vi jobbar på och blir så bra vi kan, jag och Sini, men samtidigt får man nånstans "acceptera" att det är svårt att kunna tampas i eliten när man inte satsar 100% på hästarna (arbeta heltid menar jag då) för satsar 100% gör jag alltid med träningen endå, fast jag har ett heltidsjobb 9-5 ,5 dagar i veckan också.

I bland funderar jag om det inte skulle vara lika roligt om jag fick vara med hästrna 24/7 som jag tycker nu? klart jag skulle...jag kommer aldrig att tröttna! Jag tror jag skulle älska det. Men å andra sidan är det så mycket som är bra med mitt liv som det är ju också, med mitt "vardagliga" jobb, min älskade pojkvän och vårt liv tillsammans.

Men ibland kan jag inte låta bli att tänka hur det skulle vara att leva det där livet som jag drömmer om, med ridningen som ett jobb, heltid, varje dag, hur bra man skulle kunna bli? jag vet inte om jag kan motstå den frestelsen att inte få veta och känna på det....det skär lite i hjärtat när jag funderar över det....

Stora beslut att tänka på....

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh vad jag känner igen det där... Har dock provat på att jobba heltid med hästar och man BLIR trött på det - tro mig!!! Framför allt blir allt så mycket mer "opersonligt" och effektivt, för ska man leva på hästar måste man jobba hårt för att få det att gå runt, vilket gör att man inte kan göra på samma sätt som när man har sin egen häst. Man kan ju utöka sin hästtid genom att ge lektioner till andra (älskar det!!), hjälpa till med vidareutbildning lite av kompisars hästar, åka runt på clinics och annat. Men jag kommer aldrig mer välja hästarna som yrke! Dom betyder mer för mig än så.... Lycka till! Tycker om din blogg! ;-)

2009-01-31 @ 12:53:56
Postat av: Sofie svar till Johanna

Tack för din kommentar, väldigt intressant för mig att höra. Kul att du gillar min blogg :)

2009-01-31 @ 18:19:52
Postat av: Sara

Hej! Varför inte chansa? "jag vet inte om jag kan motstå den frestelsen att inte få veta och känna på det.." Varför inte våga jaga sina drömmar!? Det kan gå eller så går det inte. Då kan du ju gå tillbaka igen. Men då har du åtminstone provat och då vet du det och behöver inte gräma dig över att du aldrig provade!



Jag beundrar dig för hur motiverad du alltid verkar vara! Jag försöker att vara lika motiverad med min pålle (tävlar MVS) men det är alltför ofta som motivationen tryter. Hur lyckas du!?



trevlig blogg har du också! :)

2009-02-05 @ 21:33:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback