Kvällens träning

Gick jättebra! Jag har verkligen tagit åt mig av de saker Helena sa till mig förra veckan, att jag måste våga lätta av ännu mera och börja rida honom ännu lägre och rundare hela passet. Och det kunde jag verkligen göra i dag, tänkte hela tiden på att jag "släppte fram" armarna och lättade av samtidigt som jag var noga att aktivera honom bak. Hela tiden så har vårt problem varit att han blivit för stark och springer bort, men den känslan fick jag inte alls nu. Jag kunde rida på om jag ville och släppa ner halsen utan att han föll ner på bogarna och tappade takt och sprang i väg. Det kändes verkligen som att det här var rätt väg, tänk vad några bra ord kan göra stor skillnad! Så länge som jag sökt efter den här känslan. De var verkligen superhärligt. Jag behöver släppa "kontrollen" lite oftare och känna vad som händer när jag gör det, våga släppa efter och våga rida på!


Skulle vilja rida för Helena oftare, det är så skönt när man verkligen litar på den man tränar för, jag vet att det hon säger till mig kommer att fungera på Sini, eftersom hon har själv ridit honom så mycket. Vi får se hur han känns i dag, ska fortsätta på samma väg.

Vet inte varför delar av texten blev stora bokstäver? datorer gör aldrig som man vill...!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback