Bra jobb i dag

Sini kändes väldigt pigg i dag, busade i hagen när jag kom och gjorde en hel rad med bakutsprång!skönt att ha gjorde sig av med dem innan jag kom upp på ryggen :)

Vi jobbade vidare med att rida rund och med lägre hals, jag tänker mera på att lätta av ännu mera och driva på bakbenen.
Det känns härligt när man får i gång hela hans kropp! Gjorde några byten i varje som kändes bra, kan börja rida mera i dom nu inte bara koncentrera mig på att få dom rätt. De blir också bättre kvalité på bytena när han kommer ner lite i formen och ryggen kommer upp. Galoppen kändes överlag väldigt bra redan från början i dag, red mycket frammåt på långsidorna och tänkte hela tiden på att ha honom "framför skänkeln" och vara lätt i handen och låta honom komma ner.

Det var väldigt fullt i ridhuset i dag, ett tag var v 4st stora hästar, men det gick rätt bra endå, 2st han bli klara under tiden som vi värmde upp. Sini är väldigt rädd för andra hästar så man får verkligen passa sig att man inte kommer "instängd" mot sargen när man möter.

Hade mest fokus på att jobba med formen i dag, och inte så mycket rörelser. Dock gjorde vi några piaffer på slutet, men jag tyckte inte riktigt att han kom i gång bak. Det är bara att jobba vidare med det, utan att han blir för hög i nacken när vi gör det. Svårt!

Det blev ett ganska kort (men intensivt) pass i dag, han kändes endå ordentligt igenom i kroppen och att han fått jobba av sig, jag antar att det blir lite jobbigare för honom när jag kräver att han ska jobba i rätt form och ta i mera hela tiden under passet! Han var som vanligt väldigt skummig och fin i munnen. Hela min känsla i ridningen nu är att det känns bra, en trygg känsla att vi kommit en bit till på trappstegen. Nu vill jag snart tävla!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback