Har redan förberett....

en packlista till Per kursen! :) jag är en riktig "list" människa. Måste skriva listor när jag ska iväg, annars är jag så nojjig att jag glömt nåt!

Det här ska packas/tvättas/fixas inför kursen nästa helg:
*klippa Sini, tvätta och klippa man och svans
*tvätta lindor, schabrak, padd, kanske nåt täcke, ridkläder
*putsa kandar, sadel, bett, stövlar, sporrar, stigbyglar
*Åka till Bauhus och köpa en ny förvaringsbox i hårdplast

Detta ska med (blir säkert mera saker som jag kommer ta med sen också)
*Sadel
*Kandar
*Sadelgjord & padd
*2 schabrak
*2 uppsättningar lindor
*Stallindor & stallpaddar
* Fleccetäcke, stalltäcke, ullfilt + gjord
* Foder, hö, hösäck, hink, fodermått
* Boxhängare
+ såklart puts/ryktsaker som dock alltid "ska" ligga i skåpet :)

*Ridkläder
*Ridhandskar
*Stövar
*Sporrar
*Spö
*Hjälm
*Thermobyxor, varm jacka, mössa, handskar, vinterstövlar
* Lite vanliga kläder & annat till mig
*Videokamera och vanlig kamera

ja den här kommer nog fyllas på endel!



Kommentarer
Postat av: Johanna

Har en kompis som rider för Per och hon är bara såååå nöjd med honom!!! Engagerad, pedagogisk och duktig till tusan. Lycka till!! Ser fram emot rapport när du kommer hem igen!

2009-02-03 @ 21:40:54
Postat av: Sofie till Johanna

Ja vad kul att höra!jag hoppas (och tror) att vi kommer få bra hjälp, längtar!

2009-02-04 @ 07:03:01
Postat av: Micaela

Hej. intressant blogg :) jag tycker om att läsa om "en ryttares vardag" om man kan säga så .. träningar och sådär, ja du fattar.

Tänkte fråga vilka du tränar för regelbundet? någon bra? :)

/Micaela

Postat av: Sofie svar till Micaela

Hej!, jag tränar för Ylva Odelberg 2-3ggr/mån. Hon har varit min tränare/mentor sen mer än 10 år tillbaka. Och d funkar super! Har även tränat för Mattias J då han varit i Uppsala och haft träningar då o då, men nu har jag ingen plats där längre. Hoppas att få komma med som reserv nästa gång han kommer upp. Han är verkligen jättebra!

2009-02-05 @ 09:20:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback