Fredagstrött

Åh vad trött jag är idag, ögonen värker!så skönt med fredag, äntligen. I går var det en lång dag men han  med desto mera.
Min torsdag i kort:
6,15 Uppstigning (efter ett antal snoozningar)
ca 7,10 traskar i väg till tåget
ca 8,00 ankommer till Stockholm 
Jobbar till 16,30
16,40 hoppar på tåget hem till Uppsala
17,45 Hemma, tar bilen ut till stallet
ca 18,15 Ute i stallet, mockar, tar in hästar, fodrar, allt det vanliga stallgörat

Pumpar ett punkat däck på transporten och hamrar på alla dörrar på en fastfrusen transport i kolmörkret
Äter en snabbmiddag inne hos päronen
ca 19,15 gör i ordning Sini och lastar
19,30-20,30 Är i ridhuset
ca 20,45 hemma i stallet igen, gör i ordning sini, nattar
ca 21,30 styr bilen hemmåt stan i gen
 22,00 hoppar in i duschen och sen raka vägen i säng

En riktig "grisdag" alltså, men i bland måste man ha sådana också för att hinna med allt..

Sini kändes rätt fin att rida, det var ett tag sen vi hade någons "ögon" på oss och det känns, jag tycker min känsla är ganska bra men vågar inte lita fullt ut på att det ser rätt ut. Blir bra med ordentlig träning i helgen! Piafferna gick mycket bättre i går, har kommit på att det är bättre att börja med passagen och sen ta piaffen eftersom han har mera samling från passagen och har lättare att sätta sig i piaffen direkt. Sen ville han bli lite hög i passagen, jag försökte ta in honom på volt och ligga och "leka" med traven och växla till passage samtidigt som jag försökte få ner halsen lite. Det är det som är svårast på honom! En sak som jag skulle kunna bli ännu bättre på är att berömma under passet, jag är oftast så inne i det jag gör att jag inte tänkter på att berömma och klappa förrän i skrittpauserna. Måste bli bättre på detta, spec nu när vi jobbar med massa nya saker som piaff och passagen!

I kväll blir det nog lite mera joggpass i låg och rund form, lite mera galoppjobb och inte så långt. Han ska ju orka hela helgen, och så måste jag putsa i kväll också!

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback