25:e i dag = det betyder lön :)

Dagens planer består utav att jobba (såklart) och ridning!

Så härligt med löning i dag! alltid lika roligt :) har tränat styrka och kondition både mån och tis så i dag har jag galen träningsverk spec i benen! Jag gillar att träna, det är skönt att få ta ut hela kroppen och bli sådär härligt trött efteråt. Det är inte samma sorts trötthet som man känner av stress. Jag känner mig lugn och harmonisk, mina tankar snurrar inte på högvarv och jag är inte alls lika lätt irriterad. Känner mig gladare och piggare, det är BARA positivt att träna kroppen. Det är ju inte lika roligt som att rida, men ganska kul är det, spec om Ipoden är matad med en massa grymma låtar.

Ska gå förbi apoteket i dag och handla lite smått o gott, har använt en annan sorts mascara de senaste veckorna och den är verkligen pissdålig!( idag satte jag inte ens på nån) så en ny sån behöver jag också

Nu till nåt annat, hur gör man för att få sadeln lika blank som Minnas var i Scandinavium????? nån som har nån idé?
För den var helt galet blank! (iofs genom TV rutan :P)

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, ja det är verkligen helt grymt! Jag åker den 16e mars o åker hem den 27e, eller ja, jag åker direkt till tävlingarna i åstorp. Sen får jag komma hem:P

O du, ett tips ang putsningen. Prova sån där quick shine, det är jätte bra:) Mvh Anna

Postat av: Ankie

Ja d va lite tråkigt men sånt e livet m hästarna d måste göra ont ibland...



Hur går d m tävlingsfeelingen då? Börjat landa i laddningen inför gerogen? håller tummarna för er!



Ang skinande läder; förr i tiden sprejade man grejerna m hårsprej för att få d blankt men d e ju inte så bra för lädret direkt. sen kan ju K1 smörja allt t d blänker men d tar en jäkla tid. Men westernfolket är jävligt bra på d där ring Tina på stallboden.se (eller com) och fråga hon har ALLT för att få allt att skina; häst, hovar, läder... jag har köpt lite schampoon och hovgrejer som e super men inte tänkt på lädergrejer men d va en bra idé!



kramkram

2009-02-28 @ 18:02:42
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Hello! Dags för en update tkr jag!



Btw va d dig jag såg på Fyrishov i tors? Jag gillar inte att se folk man e van att se i hatt å frack med sin mamma å häst nära...och sen få syn på ngn man tkr e lik denna person fast utan hästomgivningen... Och jag e för feg för att våga fråga... :(



pratade m tina på stallboden å de använder ett medel man sprayar på lädret ifrån USA som gör lädret tokblankt! hon hade inte ngt hemma så hon skulle ta reda på va d hette...



kram kram

2009-03-07 @ 12:55:17
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Sofie svar till Ankiesen

Hej, har uppdaterat nu =)

tror inte att det var mig du såg på Fyrishov, men jag kanske har en dubbelgångare ;)

2009-03-07 @ 15:59:17
Postat av: Lina A

Hejhej, kom in på din blogg via anna jarnalds blogg. :) läste din fråga om minnas sadel, och den kan jag svara på. Jag tränar och jobbar som elev hos minna. Så den såkallade "tävlingsputsen" går till såhär: Utgå från en helt ren sadel. sedan ett lager self shine (ej där man sitter). sedan låter man det torka och har sedan på ca 3-4 lager till och låter det torka i mellan. När self shine torkat, på med quick shine i omgångar. Stigbyglar och stång/bridong putsas med vanlig metallputs.



Mvh

Lina

2009-03-10 @ 15:45:35
URL: http://linamargona.blogg.se/
Postat av: Lina A

Hejhej! Kom in på din blogg via Anna Jarnalds blogg. Jag tränar och jobbar som elev hos Minna, så jag kan svara på din fråga ang sadeln. Den såkallade "tävligsputsen" går till såhär: Utgå från en ren sadel. sedan ett lager self shine (ej där man sitter) låt det torka. sedan 3-4 lager till och låt de torka i mellan. avsluta med quick shine i omgångar. Bridong/stång och stigbyglar putsas med vanlig metallputs.

Mvh

Lina

2009-03-10 @ 16:05:40
URL: http://linamargona.blogg.se/
Postat av: Sofie svar till Lina

Tack så jättemkt för tipset!!!! ska absolut testas till nästa tävling :)

2009-03-11 @ 08:48:05
URL: http://sofiesdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback