Vi har flyttat! :)

ja eller i allafall har Rozzini det :P I tisdags fick jag besked att det gick bra att komma till den anläggningen som jag var och kikade på för två veckor sen. Nu när Sadova inte är kvar längre, hade jag funderat på att flytta Sini närmare där jag bor och till ett ställe som hade ridhus på skrittavstånd. Jag är så trött på detta pendlande och körande med släp var eviga dag, visst på bana ute kan man rida, men bara typ 6 månader om året i den här landet :P.


I tisdags var han jätteupprörd när han blev själv hemma, så jag var så glad att vi fick komma till det nya stället direkt samma kväll!Stället vi har flyttat till heter Tuthammaren, och ligger ca 10min med bil hem ifrån mig :) Dom har ett sprillans SUPERFINT ridhus 20*60 som är stort och luftigt och ljust med massa fönster. Otto matta och Terratex som botten... :)
Det finns också 2st utebanor en lång och en kort, och en anlagt ridväg, och terrängbana ( kanske inte nåt som vi vågar använda, men endå!) Anläggningen är under uppbyggnad och det kommer också ett nytt stall i anslutning till ridhuset. Men det är inte där vi står, (det är fullt) utan i det "lilla stallet" som ligger 5min skrittväg från ridhuset. Ett litet mysigt stall med 4boxar, (blir lite mindre lyx än i det nya stallet, men är rätt så mkt "snällare" mot plånboken :) hehe).

I går var jag där hela dagen och fixade utsläppet, eftersom jag vill vara där och se hur han reagerade på den nya miljön. Han skrek en stund i hagen och sprang lite, men efter lunch var han mycket lugnare. På tisdagskvällen när vi kom dit var han coollung och hittade direkt en kompis i boxen brevid :)

I går var Per S och hade kurs hela dagen, så jag satt såklart bänkad på läktarn! väldigt kul och givande, massa inspiration får man! I lunchbreaket red jag själv i ridhuset, eftersom det vräkte ner ute, han var lite spänd och det kändes under hela passet, men jag var endå rätt nöjd, det kändes att han inte riktigt hade landat på det nya stället, mycket nytt att titta på innan han kommer till ro! Men när jag var tillbaka till stallet efter ridningen, var han mkt mera avspänd, så jag tror ridpasset var väldigt bra för honom.

I dag ska jag ut och klippa och sen rida, veckans ridplanering fick ju styras om eftersom flytten kom i vägen. Så ylva kommer till tuthammaren och har träningar i morgon efm, blir perfekt att få hjälp dagen innan!.

Ska ta med mig kameran i dag också, om den är laddad :P

Ha en bra torsdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback