Han e duktig min lilla fux

I går red jag ut och tränade på en äng jag brukar rida på, tycker det är skönt som lite omväxling till ridhuset.
Sini jobbade på bra, jag tränade lite extra på att verkligen hålla takten hela tiden i traven, i skolor, och övergångar.

Jobbade lite överdrivet med mera kadens än normalt, och  var noga med atthan skulle ta förhållningen och sen att jag skulle driva på traven direkt efter. Var oxå lite extra noggrann med i gångsättningarna i trav från skritt, att traven ska komma i gång bakifrån direkt. Har lite passage tanke där.

Övade också på galoppsaxen,jag måste ta det lite lungnare i den, så vi inte ramlar över till den nya sidan.

Jag skulle gärna ha velat fortsätta på samma linje som i går, även idag, men det här är nackdelen med att ha ett "vanligt" liv på sidan av. Jobb och brorsans student måste gå före idag. Men i morrn är vi på`t igen!

Det jag kan öva i dag är att visualisera programmen, rida och rida och rida dem i huvudet. Om o om o om igen!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback