Hemma från Vansbro

Japp då var man hemma igen då! Helgen har varit jätterolig och Sini har gått riktigt bra, jag är så nöjd med honom :)

I torsdags morse packade jag det sista och lastade för att börja resan mot Vansbro, det tog ca 4,5h med några stopp på vägen. Jag var framme vid halv 3, installerade Sini i sin box ( det var mobila boxar, så han började såklart gräva fram gräs o rötter och annat direkt ) vi bodde i ett rum på anläggningen, det var jättebra. Nära till stallet och banorna.
Jag hade starttid efter 20.00, eftersom lag-sm hade lockat hela 17lag i år så gick tävlingen över 2 dagar, och jag var första ryttare ut i laget... Min ritt kändes bra, han var ambitös och gick på bra. Missade tyvärr ett byte och fick en miss i bytena i vart tredje, skolorna till höger var lite svaga. Men känslan var bra! Tyvärr fick jag bara 58,5% vilket kändes otroligt snålt, det var spec en domare som var jättelåg på mig. Så himla tråkigt när dom är oämna och det präglade tyvärr hela den klassen.

På fredagen blev det då tävlingsfritt för oss, men jag red ett pass på fm. Kändes väldigt bra, fokuserade på att få loss sidorna mera och det blev bättre. Sen var det tur för Maggan och sen Chanette att rida. Båda gjorde helt ok ritter, lite press att rida på elittävling och lite ångest över att gå in och rida för domarna som låg så lågt och ojämnt. Båda fick resultat på 59%. Tyvärr då fick vi alla 3 lägre resultat än normalt. Så vi vann resultatlistan, bakifrån! ;) På kvällen avr vi på supertrevlig ryttarfest med grillning ocn underhållning, mkt trevligt och välarrangerat!

På lördagen var det nya tag, nytt program och andra domare. Mitt favvoprogram George :) Tog ut Sini en stund tidigt på morgonen och red ett pass och så red jag fram kortare på efm före min start, ett jättebra koncept som passar oss. Väl inne i programmet tyckte jag att jag inte red så bra och kände mig dålig när jag kom ut. Men när jag fått hämta andan lite och gått igenom programmet var det inte mkt som var dåligt! Fick jättebra poäng 63,91% och flera 8:or, för första gången fick jag 8or på en piuett av 2st domare otroligt kul! :) Maggan och Chanette red också bätte och båda slutade strax under 62&, Bra ridet! =)

På kvällen tog vi det lungt, pysslade med hästarna,kollade på fina ritter och kollade på fotbolls EM i Maggans fina buss!

Söndag morgon var det dags för helgens sista start, Intermediere 1. Jag fick inte riktigt till samma känsla, han blev inte lika mjuk och lite för snabb i galoppen. Är ganska nöjd med programmet, vi kan bättre, men tappade lite flyt i travslutorna och hade små missar i galoppen här o var, blir så . Sen var det helt och hållet mitt fel att vi missade sista bytet i vartannat, och det är en rörelse som är koff 2.. det kostar! Tyckte att en domare blev lite "tjurig" på slutet, hon satte ner även min serie i vart tredje för hon fick för sig att den också var fel, det var den inte, tråkigt när dom inte ser rätt!
Fick 59,5% och det är helt ok.

Nu är jag hemma helt slut, nu får vi ta det lungt några dagar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback