Ridit med träns i dag

I dag tog jag tränset istället för kandaret, måste erkänna att jag är lite dålig på att variera mellan dem..
Men nu kändes det väldigt bra i dag med tränsbett så nu kommer jag träna på med det ett tag till.

Vi jobbade bara lösgjörande hela passet, jag försöker få honom lydigare på mina hjälper. Vill att gas och broms ska fungera ännu bättre, tyckte det kändes riktigt bra mot slutet av passet. Jag jobbar också på att få honom rundare över ryggen och försöka variera formen mera under passen, jag har fått lite kritik av några domare att de vill se honom röra sig mera genom kroppen, så det försöker jag nu att jobba på.

Ska också framöver börja jobba med min sits, har kollat på filmerna från de senaste tävlingarna och har sett några saker som jag vill förbättra. Jag behöver komma ner med knä och hälarna och bli ännu mera still i händerna. Och som alltid måste jag tänka på att titta upp när jag rider... ;)

Det är mycket saker som jag vill förbätta nu, men jag får ta det steg för steg nu fokuserar jag på lösgjordhet och lydighet och att komma i form igen. När vi är mera i gång ska jag ge mig på min sits!

Det var allt för i dag
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback