Längesen nu

Nu var det länge sedan jag bloggade, jag har haft semester en veckan på Gotland. Har varit hur skönt som helst, men nu är jag hemma igen och det är skönt det med. Sini har vilat sig medans jag varit borta, och bara gått och latat sig:)
Det är mkt broms på dagarna nu, det går knappt att ha hästarna ute fast de går med flugtäcke och är insmorda, därför får de stå i stallet på dagen och gå ute på nätterna när det inte är broms.

Innan vi gick på semester var vi iväg till Jälla och tävlade, vi red ett helt ok program, missade en piruett och ett byte,annars kändes det bra, inte superbra men helt ok ritt. Fick väldigt lågt betalt tyckte jag (och många andra) när jag bara fick runt 58,5% kändes absolut mycket bättre än en 58% ritt.. blev såklart besviken, lite extra kanske för att vi just hade missat vår chans att förengångs skull kunna vinna, ha med toppstriden att göra. Den som segrade red på 62% vilket vi ju normalt brukar kunna prestera...

Efter det kände jag mig lite nedslagen, och ville bara ta en paus från tävlandet. Nu har jag funderat vad jag vill fokusera på för att komma vidare, och SB:1an som länge har varit i tanken men mera som en tanke en ett mål har nu just blivit ett mål. Jag planerar att debutera i höst, och efter Maggans superdebut på över 60% i helgen fick jag just den spark i baken som behövdes. Jag kommer också att försöka förbättra mina resultat i S:t George samt rida fler Intermediere för att komma upp i poäng där.

Det känns skönt att ha nya mål och nya tävlingsdatum satta, känns som att vi är redo att ta nästa steg.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback