Ett nytt jag! (?)

Jag kommer de veckor som kommer framöver att använda bloggen även som en "dagbok" för min egna träning/viktnedgång (förhoppningsvis)!. Jag tänkte att det kan bli lättare för mig att uppfylla mina mål och orka kämpa om jag har bloggen till hjälp.

Har skjutit upp detta HELA hösten, men nu är det verkligen dags att ta tag i mig själv! Jag kommer from nu denna vecka (vecka 50) att påbörja en period där jag ska försöka att få bort de "överflödskilon" som så envist sitter fast! Jag har tidigare lyckats med GI metoden, som jag tycker är jättebra! men har slarvat bort det här under hösten, plus att jag har varit väldigt dålig på att motionera, mina powerwalks som jag var så duktig med att gå i veckorna har uteblivit helt. Jag vet inte vad det har blivit med mig!

Men efter lite "pepp" samtal med min underbara syster Anna i går så är jag på banan att på allvar ändra på min kroppsituation så jag mår bättre igen!

Den metod jag kommer att leva efter är GI metoden, kombinerat med en "goffdag" (min systers förslag) så får vi se om jag tycker det kommer vara värt att äta "annat" den dagen...

Utöver detta så "tillkommer" powerwalks" de kvällar som jag inte är i stallet, det handlar bara om 30-45min det är ingen tid så det finns heller inga ursäkter för att inte gå dessa!

From januari kommer ett jympakort på Friskis att införskaffas, och jag ska gå på 2 pass/vecka.

Jag kommer också att lägga upp bilder på mig själv så jag inte dras till att "fuska" eller skjuta upp det hela! I mars börjar tävlingssäsongen och då måste jag vara i form igen! bättre form än aldrig förr!!! :)



Det här är jag nu + 2kg till sen bilden togs, alltså inte ok!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback