Frustrerande när man inte kan kontrollera...

I går tränade vi för Ylva, vi red igenom galoppdelen för Svår B:1an och allt känns bra, förutom bytena i varje.
Jag har inte tränat dem seriöst förut, eftersom de inte har ingått i några av de program jag tävlar. Gjort dem mest bara för att det är kul, och då tycker jag att det har gått bra.

Men i går när det börjar bli "allvar" blev det lite kortslutning i min hjärna! jag kom hela tiden av mig i byteshjälpen och var för sen, vilket såklart ledde till att Sini inte hade en susning om vad han skulle göra...
Nåja efter en stunds "traggel" och hjälp från Ylva fick jag in känsla lite bättre och vi kunde göra 5st i rad, vilket jag var mkt nöjd med!

Det här nya programmet är verkligen en utmaning för oss, jag känner mera än någonsin att det verkligen är upp till mig, hur jag rider som kommer att avgöra och påverka resultatet ännu mera än tidigare. Det gäller att hålla tungan rätt i mun vill säga....

Men det är bra med nya utmaningar, jag måste bara släppa pressen på att allt ska funka felfritt på en gång, det är ju inte lätt. Då skulle vell varenda kotte rida svår dressyr.... ;)

I dag blir det en väldigt kort dag på jobbet eftersom det fortfarande är semestertider och väldigt lungt på kontoret.
Sen ska jag ut och rida, om det inte är lika kokhett som i går efm vill säga!

Kram

Kommentarer
Postat av: Elin S

Hej :D Ja, och det känns fantastiskt att jag ska få uppleva SM :D Men du får ha det så bra så syns vi väl snart :D Kram Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback