Det ska bli skönt med träning i dag!

Igår hade jag en sån där dag som man har ibland. Ridningen känns igentligen bra men man vågar inte riktigt lita på sin känsla att det verkligen är så, vilket för mig då leder till att jag vill ännu mera fast det i verkligheten redan är tillräckligt.
För mig blir det ofta såhär dagarna innan jag ska tävla, man sätter så stor press på sig själv och vill att ALLT ska fungera perfekt. Jag red igenom S:t Georgen i går och det är lustigt hur man kan spänna sig så mycket när man vänder upp på medellinjen för att börja med programmet, hallå vi gjorde ju nyss en sluta som kändes hur bra som helst hur kan den bli så kass så fort jag börjar rida programmet??  Det är ett "generalfel" som många av oss dressyrryttare känner igen oss i.

Jag bestämde mig för att inte vara så allvarlig utan börja om och bara rida, inte hålla på att spänna mig och tänka "nu ska vi rida ett perfekt program" utan bara" nu ska vi rida som vanligt", hur brukar jag göra i öppnorna? jo jag måste såklart lätta i handen om han inte kommer iväg som han brukar. Det är så lätt att bli stressad när man rider program och blir ridningen sämre. Allt blev inte perfekt i går, han blev lite stark emellanåt men jag försöker alltid fokusera på det som kändes bra och vad som var positivt. Oftast är det så att det som inte kändes bra är det man kommer i håg och då tycker man passet var dåligt, även fast 45 min var bra är det de 5min som inte kändes så bra som man grämer sig över och det är så onödigt!

I dag så ska jag träna för Ylva och det ser jag fram emot! tryggt att få hennes ögon på sig, det känns alltid tryggt. Ska försöka få till lite filming ikväll också, vill ha något att studera innan lördag och kunna jämföra med tävlingsfilmen.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback