Årets sämsta tävling och Breeders kval i ERK

Ja i lördags var vi i väg och skulle rida för en placering i första omg av div 1 serien i Uppland.
För att göra en lång historia kort kan jag säga, "dagen som gud glömde"

Med det menar jag att i princip allt gick fel för oss...
Domarna låg gräsligt lågt och endast 10 ekipage fick över 60% MsvBn (!!) Och i klassen innan var det ännu färre...
Verkligen katastrof! Ingen blir ju glad av att få så låga poäng,nu menar jag inte att dom ska sitta och ge superhöga poäng hit o dit men att mer än hälften av klassen skulle rida på underkänt var inte rimligt. Skärpning till omg 2!!
Jag vet inte heller om man blivit bortskämd när man vart ute på så många nationella tävlingar, där man ofta får en bra och realistisk bedömning. Är det så här det är på den här nivån? Jag kan inte minnas det från förra årets div 1.

Sen att Sini blev halt precis innan jag skulle på banan var bara för mkt. Han måste ha vrickat till sig så det blev ingen start för oss, nu är det bara att hoppas att han snart är kry igen!

Nu har jag lagt denna tävling bakom om mig, och tänker inte fördjupa mig mer i detaljer..
Nu ser jag framåt igen!

I söndags var jag med Ellie på unghäst kval i Enköping och hade jättekul, skoj att se så många fina unghästar!
Det var första starten på året och i 6 årsklassen. Dom var jätteduktiga, trots att hon var jättetittig i början innan start, men sen endå gick programmet nästintill felfritt. Vi vet att hon kan ännu mer när hon spänner av, så det blir spännande i vår på de andra kvalen! Dom var bara 1% från att kvala så vi var nöjda med den fina poängen, med tanke på att det finns så mkt mer att hämta!

Sen stannade vi och kollade på några ekipage i Georgen efteråt. Jag blev så tävlingssugen!! och sugen på att rida en George!! Jag hoppas verkligen att Sini blir frisk snart, så vi kan ut och rida lite högre klasser igen!!

Nu ska jag ut och kolla till honom!

Kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

hej hej! hur e d m din lilla vän nu då? spökar hältan fortfarande? vet hur d där känns, laffe fick känningar av en hovböld när vi red runt banan innan start i div III typ första året jag tävlade honom, då va man ung å blev verkligen jätteledsen. Hoppas att det reder sig iaf, å att ni tar revanch i säfva (då jag hoppas på å komma å titta!). Själva har vi varit på en veterinärrunda nu, hade lite funderinga på hur han mådde å vi fick lite spruta i båda bakknäna men det e bra nu så jag har galopperat i två dagar nu. sen har vi nyraspade bissar å han blev helt förändrad i munnen så jag e superpositiv just nu. han har gått super hela helgen. sen e d bara basic nivå, å iom sprutningen så skjuter jag nog på vårt mål till i aug kanske. hade annars tänkt å rida korks tävl i juni lb:3 å la:3. vill inte ta ut å tävla om d inte känns som man har ngt att göra i toppen av klassen. han behöver ingen mer rutin av tävlingar lr så han behöver utbildning ås jag lugnar mig tills d känns bra. annars blir man ju bara besviken på dem. men jag skulle väldans gärna rida div II i höst. men men man får se! har itne ens löst en licens i år, brukar göra det i början av januari annars, känns jättekonstigt! haha. men vi kommer väl ngn gång å kämpar på banorna.

Hoppas ni kommer på fötter igen, snart!

Förresten du skrev att domarna va kass å så. men ajg vet att när jag tävlat i heby så har tävlingen varit katastrof som helhet för de kan itne ha en tävling där! det har lixom börjat redan på parkeringen m konstiga p vakter å ett sekretariat so mger konstiga besked å man får tretttio olika starttider osv osv. gävle gnget va inte så roade a heby som tävl arrangör vet jag....

Ha d kanon nu i vårvärmen!
Kramar t er båda!

Postat av: Johanna

Åååå! Vad sugen jag blir på att tävla och rida dressyr nu! jag saknar det ååå mycket!

2007-04-03 @ 21:46:51
URL: http://johanna84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback