Så minns jag 2006 forts...

Juli Rozzini fick en kortare vila, sedan tränade vi hårdare än vi någonsin gjort!Planeringen var i full gång flera veckor innan avresa. Vi hade genrep inför SM i Mariefred. Där red vi fint i en MSVA:1 på 62% och var första  utanför pallen. Det var en härlig och varm sommar.

Augusti
  Vi var med på SM! Vi red tre fina ritter på 62,5% 62% 60,5% Efter två kvalklasser låg vi på 8plats av 16 starter. 5 st ekipage gick till A-final, resten till B-finalen. Jag var i chock!trodde aldrig att vi skulle stå oss så bra i den konkurrensen! I B-finalen var det öppet, vilka som skulle ta placeringarna var det ingen som kunde gissa, alla ekipage var väldigt jämna i kvalklasserna. Vi gjorde en bra ritt, utan stora missar och fick bra poäng (62 resp 63%) av di svenske men den danske domaren låg tyvärr ca 20p under vilket drog ner till 60,5% totalt, vilket i sin tur inte ledde till någon placering. Jag var i alla fall mycket nöjd med Rozzini och att vi passerade den "magiska" 60% gränsen i alla starter. SM var det största jag ridit, en fantastisk resa som jag alltid kommer att minnas.

September
Vi debuterade i Intermediere 1 i Sundsvall. Med en nervös ryttare och spänd häst gjorde vi endel missar, men klarade endå 60%gränsen!
Vi deltog i Lag-SM med eget lag från BRF!Vi hade superkul och tanken var att bara medverka. Det var superhård konkurrens från ytterligare 14 lag, vi kom dock inte sist! Rozzini och jag var inte helt överrens inne på banan och fick lite missar. Vi fick 59%. Jag hade dock en mycket fin känsla på framridningen. Vi red även Intermediere 1 med 58,5% med en felridning och missar i byten i vartannat (koff2) som kostade massor av poäng! Jag var ganska nöjd endå. Kände mig lite osäker på vägarna i programmet.

Oktober Vi tog det lite lungnare och fortsatte med hemmaträningen.

November Red årets sista tävling som var Dm:et i MSVA:1. Hade en fin känsla, men lite dålig bjudning i galoppen vilket ledde till några små missar som kostade några viktiga poäng. Mycket ojämna domare, så vi blev oplacerade på 59,5%. Var nöjd med att två domare var över 60%

December Tävlingarna för 2006 var slut och jag kände mig väldigt "mätt" i början av månaden. Efter lite vila ökade suget och planeringen och träningen inför 2007 tog fart...

2006 var ett fantastiskt år! SM individuellt och i Lag. Debut i Int 1 med resultat över 60%. 2:a plac i div 1 serien med laget. 63% i S:t George är de största höjdpunkterna. Sen finns även motgångarna, när vi fått låga poäng och man tycker att man kämpar och kämpar utan framgång. Men utan dessa tillfällen skulle inte viljan och envisheten att hela tiden bli bättre visa sig! Sen har jag massor av minnen utanför tävlingsbanan, som de där underbara gångerna när allt bara flyter och känns så lätt,  när vi verkligen är "ett", ja jag antar att det är de gångerna som gör att man fortsätter att kämpa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback