Året som gick så fort!

2007 är ju inte riktigt slut ännu, men oj vad det här året har gått fort!
Det har varit ett bra år, vi har kommit ännu längre i träningen, utvecklats och blivit bättre.
Mitt första år som senior har varit ganska bra, tufft i bland, när man bara känner att man inte räcker till och fantastiskt i bland när man får till det och kan vara med och ge dem andra en match!

Det har varit lite tunt med tävlingar, dels pga Rozzini hade en hälta som inte riktigt ville släppa, under våren, Då vi missade många tävlingar, och kom lagom i form till Lag-SM. Och under sommaren och hösten har det inte varit så mycket, jag hoppas på att 2008 blir ett bättre tävlingsår och att vi får vara friska o krya.
Det har varit lite upp och ner med känslan inne på banan och våra resultat. Det har varit tillfällen när jag haft en mycket jobbig känsla och vi inte presterat så bra men nu under hösten så har vi hittat tillbaka och ridit flera ritter över 61%, gladast är jag över 61% ritten i Int i Sundsvall, där hade jag en bra känsla! Sen har vi också ridit George bättre än tidigare och i bland haft missar men endå varit uppe på över 61%, det känns riktigt bra, för så var det inte förut!

Februari:
Vi började året i Södertälje, som vanligt, med en start i Intermedire 1, jag hade hittat många nya knappar precis före tävlingen, så jag var jättetaggad. Vi gick tillbaka lite inne på banan och hade lite missar, bla så red jag fel! =) 59,5% kändes endå ok!
image51
Bild från 2006

Mars:

Denna månad blev något av en riktig mardrömsmånad. Pga lite brist på tävlingar, åkte vi til UVFK och red en MSVB:4 på 61% inge höjdarresultat direkt, och en innåtspänd häst. Helgen därpå skulle vi hjälpa div 1 laget till en bra placering i Heby, det gck åt pepparn,när Rozzini visade hälta på framridningen...

April:
Promenad i grimskaft varje dag var vår melodi under hela april, hältan försvann nästan helt, men det fanns endå lite grann kvar som gjorde att vi inte kunde sätta i gång.

Maj:
Nu var vi i gång igen, lite försiktigt, och en start på Strömsholmstävlingen i Lag-SM kändes inte helt omöjlig.
Vi ville ju inte missa detta nu när vi var så nära. Som tur är Rozzini en liten muskelknutte som sällar tappar varken kondition eller muskler av att vila, så vi var snart i gång igen. Det blev inga tävlingar den här månaden, vi fokuserade bara på att vara i form för en start på Lag-SM.

Juni:
Nu stundade snart den stora pampiga Strömsholmstävlingen och en start på Lag-SM!!! Mitt mål var såklart att göra det bästa för laget, en säker ritt utan missar. Det var en häftig upplevelse att få starta där, och svårt! En bra tävling att ha på rutinkontot... mer publik på framridningen än vad på en normal tävling, rörelse, liv, vilda hopponnyer, traktorer, en väldigt öppen tävlingsbana. Det blev en ganska seg ritt, då Sini inte alls var med mig, utan det blev lite tungt och hackigt och lite missar, så med ca 59% kändes det vell sådär! men vi kom iaf inte sist :) nästa år tar vi revansch, Lag-SM blir mitt stora mål i vår. Iaf var det väldigt häftig att vara med, tänk att man har gjort det! =) vi hade en superbra lagkänsla och vi alla peppade varann!
image53image54
Hela laget på plats framför slottet, Maggan på Biglik, jag och Chanette på marken
Lagledare var Mamma, som även gömde sig bakom kameran!
image55
Nervöst värre... Jag och Maggan coachar Chanette som var först ut dag 1

Juni/Juli:
Det var inga tävlingar under sommarmånderna, för oss. Vi varvade träningen med lite semestertider.

Augusti:
Det var dags för en regional S:t George i Tierp, och ja det gick ju inte bra, om man säger så. Sini och jag var i två helt olika universum, jag var alldeles för ofokuserad, och det var för mycket tryck och spänning, vilket knappt gick och rida på, så jag gick ut! Det är klart att jag ångrar mig i efterhand, men det var en fruktansvärd känsla, han har nog aldrig varit så stötig, det kändes som jag skulle ramla av. Efter det samlade jag i hop mig och lade upp en plan för Sundsvall som var veckan efter...
image56

September:
Vi åkte tillsammans med Ylva till Sundsvall på meeting och red Intermediere 1 och S:t George. Det var ett superbra meeting, vi kom på lite mer hur jag ska rida fram och jag lyckades hålla en bra känsla inne på banan, 61% i Int och strax under 60% i Georgen ( lite missar och ojämna domare) men jag var nöjd. Vi hade lärt oss otroligt mycket på denna tävling!


Oktober:
Vi gjorde en start i Eskilstuna i en regional S.t George, vi hade 2 stora missar, bla en pirutett som vi annars gör bra! Hade ganska bra känsla, vi kan mera. var superglad över 61% det kändes kanon att få poäng fast vi missade!

November:

Vi startade Geroge i Enköping, det blev en riktig utmaning att rida, då Sini var tittig som en bomb! Men vi styrde runt utan att paja nåt. Det blev lite på halvfart då jag inte ville trycka på för mycket med risk för att han skulle hoppa till eller missa något. Ännu en gång 61,75 % och jag var nöjd. Fick höra av andra att dom tyckte det var lite snålt med poäng, så det var också skoj.

December:
Vi tränar på så gott man orkar så här års. Är så taggad inför nästa år och till våren!

Bjuder på lite flera bilder från 2007:
image58En skojig bild framför slottet..
image59
Nej, det var inte så snällt att låta Sini stå i nerförsbacken, brevid den stora hästen.. :)
image60
Ellie ger bra tips på framridningen i Enköping... (och nej, Sini gillar inte att stå stilla..=)
image62
Världens finaste fux!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback