Onsdag

Var ute och red på ängen i morse, tog kandaret, vilket var länge sedan!
Har beställt ett nytt bridongbett som jag hoppas han kommer trivas bättre med. Det han har nu är lite långt.

VI började inte passet så bra, vi var oense om det mesta. Men man är ju inte sämre än att man biter i hop och gör något bra av resten av passet. Han kändes riktigt fin, så jag var nöjd.

Jobbar på att få honom till en ännu bättre galopp, tycker han varit lite "snabb i benen" senaste passen.
Tyckte att jag hittade ett sätt att få honom bättre i dag. Jobbar vidare med det i veckan.

Känner att jag behöver hinna med att rida ännu fler dagar i veckan, han hinner bygga upp så mycket överskottsenergi annars. Så det är bara att kämpa på för att få det att gå i hop med jobb och ridningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback