Djursholm Lag-SM

Här kommer en något föresenad rapport från tävlingarna på Djursholm. I år gick även Lag-SM där och BRF hade för första gången med ett lag, ett eget lag! Förutom jag var det Maggan och Big samt en inlånad rytttare från Högbo RK. Våra förväntningar var inte alls höga. Superhård konkurrens med de allra bästa ekipagen i lilla rundan. Mitt mål var att rida så bra vi bara kan utan missar. Lag klassen reds på fredagen i en MSVA:1 . Det var så många starter att klassen var uppdelad i två avdelningar! Maggan var först ut och gjorde en stadig ritt på ca 61%. Sen var det våran tur, Y var med på framridningen och coachade, han gick så bra! Inne på banan blev jag nog lite spänd och höll emot lite för mycket, detta resulterade i en del missar i galoppprogrammet, missförstånd helt enkelt. Travdelen var jag ganska nöjd med. Mitt resultat på drygt 59% är ju inget att hänga i julgranen direkt. Men jag var väldigt nöjd med framridningen och visste vad jag måste förbättra till söndagens Intermediere. Vår tredje ryttare gjorde ingen besviken och seglade runt på nästan 64%! Någon framskjuten placering blev det inte men vi var inte heller sist!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback