DM i Lurbo 12 nov

I går var vi och red sista tävlingen för det här året. Klassen var MSVA:1 och DM för Upplandsekipagen. Det här var första året som DM reds i MSVA:1, förr har den gått i MSV:B, detta fick i stället Juniorerna göra upp i. Jag tycker det är bra med en klass högre än tidigare, det finns faktiskt en hel del ekipage i distriktet som rider dessa klasser nu.

Jag var jättenöjd med formen och han var ofta mycket fin att rida. Vi gjorde en helt ok travdel, i första ökningen kom vi inte riktigt i gång, men skolorna flöt på bra. Vi skrittade ganska bra, lite för oengagerad för att få mer än 6p. I galoppen gick slutorna bra men han tappade lite bjudning i bland. Piruetterna som vi brukar göra så bra blev lite matta likaså ökningen. Fick ett "dubbelstamp" bak på sista bytet i serien, som är koff 2 vilket drog ner en del. Jag är nöjd med helheten, inga stora missar och har var stadig i formen.

Mina domarsiffror var 60,5% 61% samt 56%(!!!) den tredje domaren höll ingen vidare klass, utan låg ca 20p under de andra två ett flertal gånger i klassen, dock började den döma högre mot slutet, så får det inte vara! Men det är något man måste acceptera om man ska komma någonstans i den här sporten. Man får inte hänga upp sig på en låg domare. Är mycket nöjd med de andra två med tankte på att jag hade lite små missar och lite svag bjudning i galoppen.

Totalt blev det inte då mer än 59,3% den sista domaren drog ner totalen rejält! Ingen placering tyvärr, men mitt mål var att försöka rida ett så felfritt program som möjligt, vilket jag nästan lyckades med. Samt att han skulle gå i en lugn stadig form vilket han också gjorde.

Nu känns det bra inför vintern, ska fortsätta att "ligga i " ett tag till när han känns så fin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback