Lugnet före stormen

Försöker ta det lite lugnare den här veckan, jag började ju på nytt jobb i måndags och trivs så himla bra! Det känns så bra, spec att slippa resorna, men det är även mycket annat som känns så mycket bättre. Det blir lite mera fokus på jobbet och Zini har gått rätt mkt nu så han får ta det lite lugnare i veckan.
I måndags fick han vila helt, och i går tömkörde jag. Hade tänkt att skritta honom, dom rör sig ju inte så mkt nu på vintern, visst går han i stor hage men dom står mest på samma ställe. Och ute är det isigt nu, och han går stel som en pinne fast han är broddad så jag ville att han skulle skrittas ordentligt i ridhuset, dock så är han så sävlig att skritta på så det är inge kul för nån av oss. Däremot när man tömkör skrittar han på jättebra, så det blev lite lätt tömkörning istället.
Hade bara enkel inspänning på båda sidor, dvs från bettet, genom ringarna längst ner på gjorden ( på sidorna ) så jag kunde byta varv när jag ville. Där blir han rund och låg i formen men går endå på bra, precis som han behöver jobba.
Longerade lite på volt med spänd yttertöm så jag kunde få tag på yttersidan lite, gjorde övergångar, trav och galopp. Gjorde även fina fattningar från skritt. Så jag var jättenöjd med honom!
Nästa vecka drar träningen igång med Biggobus igen!:) Ägare Elin håller på att skritta i gång honom, på lördag ska jag rida. Och nästa ons blir det träning ( lite lätt ) för Anna Hedbys. Så jag räknar med att han kommer igång snart! håll ALLA tummar o hovar för att han håller denna säsong.
Så fort min licens går igenom på tdb ska jag anmäla mig till BRF den 19/3, MSVC samt UVFK helgen för samma klass, men tror inte den anmälan öppnat ännu. Ser verkligen fram emot våren och att få tävla en ny fin häst!
Ha en bra lillördag :)
Kommer jag rida den här stora bushästen

i frack o hatt nångång?? den som lever får se ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Spännande att få börja planera årets tävlingar. Jag har löst lokal licens åt mig själv plus licens åt Disa så att Michaela kan starta henne regionalt. Jag betalade licenserna i tisdags och fick besked igår att de gått igenom och registrerats, så det verkar gå fort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback