Lördag och vårplaner

Ja så var det lördag igen, skönt med helg, veckan har varit grymt jobbig. Men endå är jag så rastlös, antar att jag är less på vintern, och så är det nytt år och man vill ta tag i allt nytt och starta om, man vill fylla dagarna med roligheter och aktiviteter, snön hindrar ju en från det. Plus att det händer väldigt lite i januari. Dock ska jag inte gnälla för i morrn är det Kick Off i Björklinge Ryttarförening ( om jag inte minns helt fel var det vell min mor som la grunden till den för många år sen) Då ska det presenteras aktiviteter och planeras lite tävlingar och lag. Det brukar vara väldigt roligt!
Har redan sett att det kommer hända mycket i klubben nu i vår och sommar, och det är så kul! Tack till er eldsjälar som fixar :)



Helgen 22-23 jan är det dags för kurs för Roger Ohlson,  Ska dit och kolla på lördagen, vara med på middag på kvällen och rida Zini på en programclinic på söndagen. Tillsammans med två andra ekipage ska vi visa upp tre olika program på olika nivåer. Skulle tro att det blir MVC, MSVB och så då S:t George som jag ska rida.

Det blir kul att kickstarta året med!






Kommentarer
Postat av: Ankie

Det är verkligen skitjobbigt med januari det är så tröööögt sen i vår då går allt så fort och man hinner inte med allt man vill göra, kan vi inte dela ut januaris tröghet dit och ta lite av det som går snabbt till januari istället?



kramar

Postat av: Bambi

Kul med vårplanering! Jag tänkte också åka till högbo. Men jag skulle vilja rida någon MSV A eller st george innan, men hittar ingen. Jättetrist. Det är ju långt till april. Vet du någon?

2011-01-16 @ 11:28:52
URL: http://bambisens.blogg.se/
Postat av: Lollo

En av de där andra två som ska rida på clinicen är jag :-) Rider Msv B:4 programmet. Ska du knoppa och ha vita ridbyxor, i ren alá clinicanda?? Kram Kram!

2011-01-17 @ 23:27:24
URL: http://lhdressyr.blogg.se/
Postat av: Ankie

Hej! Nej jag tänkte skippa UVFK för de har så kasst underlag, supertungt. Rider hellre fram ute i snön (det är ju sånt vi rider i varje dag hemma) på Jälla... Så jag vet inte riktigt vilka tävlingar vi ska rida i vår det kommer ju som sagt ut proppar så seeeeegt och det dumma är ju att UVFK ska ha några tävlingar i år.



Ska bli kul i helgen!

kramar

2011-01-19 @ 07:45:02
URL: http://ankiesen.blogg.se/
Postat av: Ankie

Ja han är liiiite strulig, han skor ju ruskigt bra men det andra väger så tungt in... Nu fick jag ett mess av honom att han inte kan men att en annan nisse hjälper hans kunder då men vad jag hört är han ÄNNU dyrare, tog 1300 för en skoning med omläggning av skor... Får se jag ska höra runt lite efter ngn ny kanske. Jo 9 veckor sitter de inte om man rider sin häst så mkt som vi gör, min har ju extra tjocka skor men nöter dem lövtunna på 6 veckor när det är säsong utan is och snö, nu nöter hon inte alls lika mkt...



Hoppas det löser sig för oss båda!

kramar

2011-01-19 @ 19:05:38
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback