Leeeedig!

I dag har varit en grym dag, har nämligen varit ledig! Så härligt :)
Det var Anna träning hela dagen hos oss, men jag gick in och trängdes lite med dom endå. Zini fick jobba lite hårdare i dag, börjar kännas mjukare i kroppen, men har fortfarande gasen i botten och benen går som trumpinnar haha, han behöver bara jobbas nån vecka till så tror jag att han rör sig lite bättre igen. Han har ju tagit det väldigt lungt hela dec när jag istället fokuserade på Biggo. Innan dess så var han igång rätt bra, så jag låter honom tuffa på nu med målet att han ska komma igång fullt, sen får vi se om han håller för det. Det känns iaf som han har massor av energi och vilja till det!
I morrn är jag oxå ledig, har morgonpasset i stallet, och så ska jag rida. Om det är fint väder tror jag vi ska ut en sväng och skritta, och så lite trim i ridhuset.
Har blivit noga med stretching efter varje pass nu, tar inte lång tid och jag tror det är väldigt bra för honom.
Ett bad måste jag också planera in, smutsigare häst får man leta efter! och jag tycker min fining är värd att vara snygg och ren! :)
kram

Kommentarer
Postat av: Ankie

Skönt att höra att han verkar må bra osv!



Jo det är oftast svårast med EM/kvällstider. Jag är glad att skolan slutar senast 12 på onsdagar för det innebär att jag alltid får en tid. Tyvärr är det väl ofta bokat på onsdagar på Tutis därav är vi inte där, Anna kommer väl då å så ngn hoppning osv...



Så ni ska bara rida clnicen, inte någon träning?

Vilar B helt nu?



kramar

Postat av: Ankie

Ja det är drygt med all snö, mina hästar står ju där ute i Ängeby oxå och jag har inte tid eller råd att åka tre gånger i veckan till ridhus och det är så synd att det kommit så mycket snö det funkar ju vanliga vintrar för då är det bara lite snö men man kan rida på ängar och utebanor ändå. Men i år och förra året, glöm det! Suck...



Var glad att du står där du står med Zini! Men det vet jag att du är!



kramar

2011-01-06 @ 07:49:11
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback