Tänkvärt <3

I eftermiddags när jag gick igenom en massa gamla band fick jag mig verkligen en tankeställare, jag är så lyckligt lottat som har en så fin häst, och fått uppleva så mkt roligt med honom! För mig gör det ingenting att han inte får 8or gångartsmässigt eller är världens flashigaste, han är fantastisk att rida och arbeta med. Det är verkligen ett samarbete mellan oss. Han har öppnat dörren för mig in i en helt fantastiskt värld, dressyrens underbara värld! Han har lärt mig massor! att bli en bättre ryttare, ha bättre tålamod, bli mera ödmjuk och gett mig massor av fina minnen för livet. Han är mer än en häst för mig.

Det bästa med ridning är ju att man kan hålla på hur länge man vill, det finns inget "slut". Det finns alltid saker som kan bli bättre, och det är det som är min drivkraft och motivation just nu. Att jaga rosetter och priser är mig långt förbi, vi har gjort så mkt tillsammans tävlingsmässigt och jag har uppnått många av mina resultatmål. Nu vill jag bara jobba på hållbarheten, bli ännu mera samspelta, och njuta av min fantastiska lilla fux som bara vill varje dag och alltid tycker att det är roligt att gå in i ridhuset och göra ett bra arbetspass.

Sen om vi blir sugna på att tävla så kanske ja det blir så! Men just nu ligger min fokusering på att hitta bra träning och utvecklas ännu lite till. För i tävlingsboxen står en annan fin fux och väntar, en fux med helt andra egenskaper och förutsättningar, en fux som jag bara är i början av den långa resan med än, så jag kan inte jämföra ridningen med Rozzini än. Men han har också andra saker som behövs för att kunna gå ännu lite längre än Zini, nämligen fina rörelser och en flashigare sida, sånt som krävs för att vara med lite högre upp i resultatlistan :) En ny häst och nya mål, i morrn ska jag sätta mig ner och bena upp målen för den store fuxen, inte fokusera på resultatmålet som är långt borta, nej bryta ner det i små bitar och fokusera på hur vi ska ta oss dit. Det är något jag lärde mig av min mentala coach som jag hade kontakt för några år sedan. Mycket värdefulla tankesätt som fått mig att prestera bättre.

En stjärna finns i denna häst, det tror jag!


Och här är min nuvarande stjärna! ;)

I morrn ska jag försöka tömma lite band och få in allt i datorn, då kanske det kommer lite filmer, både gamla och lite nyare :)

Sov gott alla dressyrvänner, vi är lyckligt lottade!



Kommentarer
Postat av: sari

Fin blogg med fina bilder! :) Besök gärna våran hästblogg och kanske släng in en kommentar om vad du tycker :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback