Slut på söndagen

Hej o hå vilken dag!
Trött nu! men det har varit en bra o rolig dag, började med att rida 9åringen igen, vi är ju i en "lära känna varann" fas just nu, nöjd med passet var jag iaf! Han ger en väldigt bra ridkänsla och är rolig och härlig att rida. Är så taggad på att utvecklas mera tsm med honom! :D

Sen bar det i väg med Ellie o Sune (4år) på div 3 andra omgången, skönt att bara ha 20 min till tävlingsplatsen.. =P
Var superfin på framridningen, tyvärr blev han skrämd några gånger under programmet av en lite för "glad" funktionär som hoppade in och ut ur domarkuren under ritten.. :/ så jäkla onödigt! Det räckte endå till en sånhär rosett med laget:

( och en grön indiv, så vi var ju rätt glada endå ;) )


Ökad galopp på framridningen..

Mamma pysslade om Zini i dag, promenerade hela 10 min idag. Ska öka på i veckan och sen får mamsen sätta igång i helgen med ridningen ( eftersom jag ska åka bort ). Sen blir d förhoppningsvis lite lätt ridning när jag kommer hem! 9åringen ska ridas ca 3ggr/v också, så de blir fullt upp och roligt! måste ta med honom till Tutis nåt framöver så jag kan använda speglarna och få mig en uppfattning hur det ser ut, tyvärr var det bokat hela helgen efter jag kommer hem. Typiskt!!

Nu måste jag peta i mig lite middag och sen blir det slapp!

som en söndagkväll ska vara alltså ;)

Kommentarer
Postat av: Ankie

Fina Sune! Inte lätt för en vuxen häst om en funktionär leker gubben i lådan, tänk va duktig han är som bara är 4 och ändå tar placering! Du måste vara en jäkla bra groom vett ja!



Va e d för 9 åring då? Står i ärentuna eller? så himla nyfiken!



hoppas finfuxen blir frisk nu då och om en månad så är han friskförklarad!!!!

kramar

Postat av: Sofie

Grattis, läste att ni tog placering i dag, kul! De kommer ( förhoppningsvis) mer info om hästen framöver, det är så nytt ännu. Men den står inte på Ärentuna iaf.. :)

2010-09-26 @ 20:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback