"Nya" hästen!

Ja i går var jag och red på Biggo ( som han kallas, heter igentligen Big Bang) igen, jag har lite mindre träningsverk i dag och jag kände i går att jag själv börjar hitta tillbaka till min normala ridning. Det som är extra kul med honom är att man måste rida bra vilket gör att man utvecklas i ridningen.

Ja men vem är han då? har ju smugit ett tag om honom i bloggen, kanske dags att berätta det!
Han heter alltså Big Bang, är en val 9 år e.Donnerfly-Opius. Han har varit skadad endel och varit lite vild i sina yngre år, så han ligger nånstans på LA-MSV (tävlingsmässigt).

Tanken är att jag ska rida honom ca 3d/v, ägaren kommer själv att rida och träna resten av dagarna. Jag kommer oxå att åka på träningar och kika på lite tävlingar till våren som jag hoppas vi kan komma ut på tillsammans.
Det jag gillar mest med honom är att han har så bra förutsättningar, han är byggt rätt ( uppförsbacke ) arbetsvillig, mjuk o fin i kroppen, 3 jättebra gångarter, utstrålning mm. Men helt lätt är det ju inte för det! nu ska vi lära känna varann och sen hoppas jag att vi båda kommer att utveklas. Det är iaf väldigt roligt att rida den här hästen, han ger en väldigt bra ridkänsla, och det är guld värt!

Har tyvärr inga bilder på honom än, men det kommer. Nu ska jag åka till Dublin i helgen, men nästa vecka ska jag försöka fånga honom på bild. Nästa helg kommer även Mattias Jansson hit, och jag har ÄNTLIGEN fått en plats, wihoo!! Så jag ska vara med o träna med Biggo, hoppas det kommer bli bra! Superkul ska det bli iaf. Hoppas på en liten film därifrån också ;)

Zini ska sättas i gång i helgen, mamma ska rida i skogen, och sen ska vi fortsätta att jobba honom lätt i några veckor innan vi ska tillbaka till Mälarkliniken. Jag håller alla tummar som finns för att han ska bli bra så jag kan fortsätta rida på honom!!!!

Nu måste jag åka till jobbet,

kram!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback