Helgen

Hej på er!

Shit vad helgen har gått fort! Det är så trist att inte få rida, har bara vart i stallet och pysslat och skött om Zini.
Han har stått i grushage och är inte så nöjd med det... men det är bara tills på lördag sen får han gå i större igen och sättas i gång i skritt.

Kanske ska berätta lite mer om besöket på Mälarkliniken i torsdags. Var rekommenderat till en vet som heter Gustaf Croon (min hovslagares bror förövrigt) och han var verkligen superbra! Han lyssnade på mina reflektioner och hur jag uppfattat hältorna. Han trodde inte alls på att det var hovbroskförbeningen, hans erfarenhet av det var att hästar med hovbroskf inte hade någon försämrad prestationsförmåga. Plus att en låg bedövning inte släcker hältan.

Efter longering och böjning och sprigning på alla ben, la han bedövning på höger has. Och efter ca 30min longerade vi och då var hältan på höger bak och vänster fram släckt! :) dock syntes en liten hälta på vänsterbak i stället. Han ville sedan röntka haserna för att utesluta artros. Plåtarna såg bra ut, och han trodde att det troligen är någon inflammation i haslederna. Och hältan i fram kan vara något han gjort i hagen ( vilket verkar logiskt eftersom han var halt när han kom in från hagen). Han är nu sprutad med kortison i båda haslederna och står på en allmän behandling i 5 dagar. Återbesök är 24 september, så då får vi se om han är bra eller om vi måste behandla mer. Det känns dock väldigt bra. Så bra vetrinär på alla sätt!

I går gick vi en betespromenad och Zini petade i sig varenda maskrosblad på hela gården tror jag. Han är så sällskapsjuk nu, han vill gära sätta i gång och jobba igen!

Var och provade lite kläder från MH kollektion, mycket snyggt! får se om det blir nåt nytt... Ska med Maggan till Örebro i helgen på meeting, och då kanske jag "måste" ha en ny fleecejacka eller så =P

Dom här är påväg hem till mig nu! hoppas jag tog rätt stl...


Nu behövs det bara en jacka och några snygga tröjor å matcha med ;) Har kollat på Pikeurs jeansridbyxor men de med hög midja tycker jag inte är så snygga på och den andra modellen, Judy, ligger på 2000. Som annars är apsnygga! Men dom här från MH var inte så dumma dom heller!

På söndag är det 4års championat i Enköping, ska dit och hejja på Ellie och Sune!

Kram på er

Kommentarer
Postat av: Jenny

SJÄLVKLART så MÅSTE du ha en NY JACKA !!!

Postat av: Sofie

Ja men eller hur! det finns alltid en anledning att shoppa ;))

2010-09-06 @ 11:07:18
Postat av: Ankie

Vad kul att läsa om klinikbesöket, hoppas det blir bra jättefort så stackaren får börja jobba igen!



Håll tummarna åt mig med för Ellie å Sune, det kommer att gå jättebra såg ju dem för carro i onsdags å han är bara såååå fin. Om inte de kvalar kan man ju lägga ner ridningen om inte ens en så fin häst räcker...



Klart du ska ha nya kläder, sånt förgyller en grå höst!



massa kramar t er båda

2010-09-06 @ 19:52:53
URL: http://ankiesen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback