Funderar...

Red en häst i stallet för första gången, och det var inte helt lätt. Blev väldigt stark i munnen och ville inte riktigt vara på hjälperna. Ska fundera lite hur jag ska komma till rätt med det hela. En början blir nog att byta till träns och kanske longera med inspänning lite före ridningen i morrn.

Återkommer med mera rappport sen, är sjuk och helt slut nu..

Kram o gonatt

Update;

Här kommer en liten update från en med halsont :S har funderat över passet i går och vad jag kan göra annorlunda. Tror som jag skrev tidigare, ska börja med att longera med inspänning innan jag sitter upp. Tänker också fortsätta med det lösgörande och då i trav eftersom han har lättare där. Ska ta träns istället för kandar, och fick känslan av att han blev spänd och ville slå knut på sig själv av spöet, så skippar kanske det.

Får känslan av att han behöver komma loss mycket mer i sin framdel och front, blir till att fortsätta med långa skänkelvikningar och "shulder in" på långsidorna, bågar och övergångar trav-skritt-trav gav också bra effekt.

Galoppen orkar han inte samla i än, får bli mera tänk mot arbets-mellangalopp läge där. Kanske bara samla upp 2-3 steg och så fram igen.

Lite funderingar hur jag tänker, han ser och är väldigt annorlunda mot Zini så det är en ny erfarenhet.

Zini ska förresten joggas resten av veckan, tror inte han är halt på fram längre men tror att det är nåt kvar i bak. Busade runt lite på lina i går och jag tycker han är väldigt fin i kroppen med muskler fast han inte gått ordentligt sedan midsommar...


En bild på hästen jag trimmar, modell tyngre!


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hoppas det börjar gå åt rätt håll nu med Zini. Är ju så himla trist när de är skadade :(



Med den andra hästen så ska det bli spännande att höra (läsa) hur det går :)



//Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback