Veckan

Veckan har bestått av promenerande och lätt jobb med Zini. Vi har haft ut en ny hovslagare, och prövat att sk med ett annat beslag för första gången. Så istället för PG går han nu med PRO PAD. Än så länge verkar det fungera bra, skulle vara skönt om det gjorde det framöver också! Har inte fått någon ny tid på MK än, verkar som vi måste vänta nån vecka till, men igentligen gör det inte så mkt. Blir nog bara bättre om vi hinner komma igång lite till.

Har ridit Biggo två dagar, i onsdags ett lite mera "krävande" pass. Jobbade på det som vi fick i läxa hos Mattias, dvs ändra på honom, form, steg, öka och minska samt sidvärtsrörelser. Får känslan av att han börjar förstå vad jag vill, han är lättare att "ändra" på nu, och avsaktningarna från galopp till skritt är mkt bättre nu! Det är stor skillnad mot för några veckor sen, då ville han mest falla i sär, nu sätter han sig in i skritten. Han var iaf jättefin i onsdags, och jag var rätt nöjd med min ridning också. Han travade kalasfint :)

I går tog vi det lite lugnare, satt på träns och skrittade ute en sväng först. Det blåste rätt mkt och var mörkt, men han är väldigt trygg i sig själv, har ett mkt större självförtroende än Rozzini. Sen joggade vi på banan, var lite "korvig" från start, kändes som jag hade hela hästen "bakom sadeln" istället för framför. Men efter lite framåtdrivning släppte det och då var han istället hur fin som helst! Red lite sidvärtsrörelser och fokuserade på att kunna kontrollera stegen, inte bara rida på i stora steg ( för att det är väldigt inbjudande kan jag lova! ) utan även rida i mindre trav, mitt mål är att kunna "lägga" honom vart jag vill, i vilken form, takt o tempo som jag säger.

Red lite byten också, gjorde en 10m volt in till medellinjen där jag bytte varv ( alltså la bytet på medellinjen) funkade rätt så bra, gjorde några som var ok. Har lite svårt att hinna med när han blir för långsam i rörelsen.

I morrn ska vi till Tutis och träna, ska passa på att rida lite rörelser ( mot spegeln ) hoppas han kommer vara snäll när vi ska åka själva! Ska iaf bli kul att komma dit och rida, är ju så bra underlag.

Nu ska jag ta fredagkväll, gud så skönt!!!!!

Kram på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback