Underbara häst!

Zini var så fin i dag! Satte på kandaret och red ca 20 min i ridhuset, kändes helt super! Jag är så glad :) ska boka in en träning nu också, och se vad Ylva säger, hur hon tycker han ser ut.

Sen red jag Biggo, han var lite stark och ville inte riktigt sätta sig i dag, gick mest upp och ner i stället för framåt , men fick till bjudningen under passet iaf, så han kändes mkt bättre när jag var klar!

Det är verkligen skillnad på dessa hästar, Rozzini behöver inte öva sig på tekniken eller några saker, han behöver bara bli mjuk i kroppen och jobba rätt. Biggo är redan mjuk i kroppen och har mycket "för sig" men behöver öva sig på tekniken och lära sig "sakerna" nu.

Det är lustigt med Zini, jag tycker nästan att ridningen känns bättre nu efter vilan, vi känner varann så väl, behöver bara tänka vad jag vill göra så lyder han. Helt underbart!

Nu är det lördagsmys!

kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback