Världens duktigaste hästar!

Träningen i går gick super! Det är så roligt att både hästarna är så duktiga och vill jobba och göra rätt.
Rozzini var först ut, han gick ett väldigt lätt pass, bara lite mjukgörande övningar. Ylva tyckte han såg fin ut och det kändes bra också, jättenöjd med honom! fick bra tips om hur jag ska tänka med bogarna, min egen kropp i höger varv mm.
Sen åkte vi och hämtade Biggo, han var taggad! Antingen berodde det på att jag hade klippt honom, eller så kanske han gillar att komma bort och visa upp sig? det kändes faktiskt så :) Härligt att han tände i lite.  Fick super hjälp av Ylva, hon var helt inne på samma linje som jag, dvs att han behöver bli kortare och att när han kommer till samlingen blir han kvick i galoppen och jättefin. Där blir också formen rundare och kortare. Om jag släpper ut honom för mycket blir han lite svår att manöverera, lite som att styra runt ett stort skepp!
Vi övade mycket enkla byten och fattningar, red också igenom LA6an, kändes okej, alltid svårt att rida program med ny häst. Men mamma var snäll och filmade, och det såg bättre ut på filmen än det kändes.
Var jättenöjd med Biggo ( även om vi är långt ifrån perfekt och mitt "slutmål") så måste man vara lite nöjd på vägen ibland också, det blir roligare så :)
I dag har jag sjuk träningsverk, och båda ska ridas i dag med. Ska försöka bada Zini, för han måste också klippas, brukar försöka bada innan för att spara på klippskären. Och jag hinner inte göra både och på samma dag. Han blev lite svettig i går så det är lika bra att pälsen åker av nu, alltid lika skönt när det är gjort.
Hoppas att jag kan fixa in filmerna från träningen, ska bara mecka lite med kablar o så = P
Nä ut och rida i solen kanske?
kram

Kommentarer
Postat av: Jenny Persson

Vad kul att du fått igång Rozzini igen! :) Och jag ser fortfarande jättemycket fram emot att höra hur det går för dig och Biggo den 17 :)



//Jenny


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback