Början av v 44

Lite rapport vad som vi gjort i början av denna vecka:

Måndag
Biggo: Skrittade ut samt joggade ca 10 min på banan, har en lugnare vecka fram till fredag då det är träning!
Rozzini:Mamma skötte honom, red lite i ridhuset och han hade tydligen varit mer vild än tam.

Tisdag
Biggo: Vilade/joggade (Inte min riddag)
Rozzini: Red ca 45 min i ridhuset, fick sällis av Maria o Wallis, man måste ju passa på att träna i hop när man står på samma ställe, vardagkvällarna känns lite roligare då! Zini kändes mjuk o fin, lite snabb i benen och blev hetare o hetare under passet, hade rätt mkt i handen! Red mkt raka linjer, typ kvartslinjen mot spegeln, diagonaler mm för att hålla rakriktning o samma takt, övar ständigt på att hålla kvar lösgjordheten o samma takt o rytm oavsett vilken linje jag rider på. Han har en tendens att "leta" rörelser annars, ex går jag in på en diagonal laddar han för en serie nästan jämt, och då försämras galoppkvalitén. Så där måste jag lura honom lite och rida även diagonaler som bara är diagonaler utan massa konster... :)

Avslutade med lite öppnor o slutor, känns rätt bra, är lite rak i högerslutan men det släpper nog snart!

Ikväll ska båda hästarna gå, Zini ett pass i ridhuset igen och Biggo ska joggas.


Kram!


Kommentarer
Postat av: Bambi

Såg att du var anmäld till Lurbo med Zini. :) Härligt att ni har kommit igång så pass mycket att ni kan ut och tävla igen. :) Syns där!

Postat av: ugg boots siobhan

Ikväll ska båda hästarna gå, Zini ett pass i ridhuset igen och Biggo ska joggas.

2010-11-25 @ 06:20:34
URL: http://www.cheapboots-ireland.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback