Thank God för uppstallning!

Ja en dag som denna är jag extra glad för att jag står så bra som jag gör. Har fullt upp på jobbet med att försöka jobba in de timmar som SJ tagit från mig i december, inte så jäkla kul ska ni veta. Istället för att vara julledig och kunna vara hemma och mysa (som alla andra verkar göra, för det kändes då som jag var den enda människa som jobbade i dag!) Kom ut sent till stallet ( 19.30) då är det inte så kul att börja fylla höautomater i hagen i snön och nästan få väcka hästarna som står inne och har det lungt eftersom alla jullediga människor redan varit där. Men jag ska inte gnälla så jäkla mycket! jag är grymt effektiv när jag är där själv, det går i ett nafs, man får vara lite smart och packa höpåsar när man passerar foderrummet, ta med skottkärran när man går från hagen osv, man spar viktig tid så! ;) Det är mycket som skulle kunna vara så mkt jobbigare, nu slipper jag varken frysa (eftersom vi har varmstall och varmt i alla utrymmen) eller tvingas rida i mörker och snö ( eftersom vi har världens finaste ridhus 10m från stallet). Inga jobbiga insläpp på vardagar, jobbiga människor eller hästar som inte sköts som de ska. Nej det är super på tutis, jag uppskattar det ännu mera nu efter den här månaden när jag varit några dagar hos Zini ( som står hos Biggos ägare, litet kallstall, inget ridhus mm....) där har man verkligen NOLL inspiration att göra nåt alls. Men jag tänker att snart är vi över på andra sidan, dvs ett nytt år med massa nya möjligheter!visst kommer det fortfarande vara vinter, men man har en ny säsong framför sig och tråkiga november och december är äntligen slut. Jag tänker så när dagarna känns jobbiga, det kommer alltid en ny vår och sommar, det är det som är så grymt bra... :)
Idag fick Biggo skritta, han har ju gått hårt nu två dagar, så vi gick en sväng i ridhuset. Hur bekvämt är inte det liksom?
Angående hur det nya året ska firas in, råder det lite oklara planer här hemma. Vi var bjudna på en middag/fest men så verkar det som att vi inte känner några förutom värdparet... blev inte riktigt vad jag hade tänkt mig, känner inte riktigt för att fira ett helt nyår med massa par jag inte känner för fem öre.. Men jag känner mig själv, har sagt typ de senaste åren, att "kan vi inte bara vara hemma nästa år"? Nyår är så jäkla överskattat! Visst älskar jag att parta och ha kul, men nyår blir aldrig som man tänkt sig och så är man alltid så trött. Så just nu känner jag bara för att vara hemma, laga toast skagen och Oxfilé, kolla på massa bra på TV och dricka skumpa, och kolla på raketer. Börjar jag bli gammal eller vad??!!!!
Skumpa är ju gott, men själva nyår rätt överskattat, eller??
På söndag kommer Zini hem, längtar!! :)))
Ha det fint!

kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Ja han är verkligen världens bästa! :) hoppas på att få rida den hästen lite idag med eftersom han bara ska rida 3 st ;)

Hm, jag vet faktiskt inte.. ärligt talat så har jag faktiskt varit lite inne på att säga upp mig här, dels för att jag inte får så mkt träning med mina hästar, och dels för att jag bara kan ha Åke här och det blir för dyrt för hilton.. och jag ville ju starta SB1 med honom nästa år och ev tvåan! Och här kan jag inte tävla eftersom alla andra beridare åker på "mina" tävlingar och då måste jag åka med som groom... Fast o andra sidan så får jag rida så sjukt fina hästar här.. så det är ett jävligt svårt val! :/


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback