Sjukstuga...

Hej på er!
Jag har varit sjuk nästan hela veckan, började som en förskylning och jag jobbade på endå som vanligt.... blev bättre till i torsdags men då hade vi våran julfest med jobbet och sen var jag ännu sämre på fredagen och åkte hem tidigare fån jobbet på eftermiddagen. Min syrra kom hem från italien, så hon och mamma kom och hämtade mig vid tåget i Uppsala, och så drog vi ut till "landet" tilll mina päron. Åt en jättegod julmiddag och hade lite julklappsutdelning eftersom alla inte kommer vara tillsammans den 24e. Sen sov jag och syrran kvar och bakade en massa julgodis hela dagen i går! Jag gick mest runt som en zoombie men rörde lite i nån kastrull och försökte hjälpa till så gott d gick :) Sen åkte jag och mamma till stallet, tur jag har världens bästa mamma som alltid ställer upp och hjälper mig! Hon mockade och fixade foder medans jag gjorde i ordning Biggo. Joggade i ridhuset och prövade lite byten, gjorde faktiskt 3 st som var rena. Sen var jag helt slut!
Drog vidare till Zini, och mamma longerade i snön på utebanan, jag stod brevid och snörvlade som ett förskylt miffo... klart frustrerad över att inte ha några krafter. Har haft stora problem att vara ute, jag får liksom ingen luft, kan tänka mig att det är såhär det känns att ha astma. Zini var iaf pigg och glad, kändes bra att ha varit där och kollat till honom.
Min sambo tyckte det var bäst om jag stannade på landet, eftersom dom har sin viktigaste säljperiod nu fram till jul, så får han absolut inte bli sjuk, så jag spenderade ytterligare en natt på landet. Vilket var väldigt bra eftersom man inte behöver lyfta ett finger när man är hos päronen, då är man barn på nytt, vilket betyder mycket vila och det är ju bra. Har även shottat en gammal Molipect som vi hittade, den gick ut 2007, men jag kan intyga att det inte var någe fel på den, smakade dock vidrigt, men hjälpte mot den värsta slemhostan iaf....
I dag är jag mkt bättre i halsen och känns inte som nån feber. Men blir nog lungt i dag endå, ingen ridning tror jag, känns dumt vill ju vara frisk till jul. I dag ska jag åka hem iaf, om vi kommer ut just nu är vi insnöade.
Ha det bra,
kram

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det är SÅ tråkigt att vara sjuk!!! Krya på dig!

Postat av: Jenny

Krya på dig!



Har du tur så kommer det en video där dressyrdamerna hoppar hinder!

2010-12-19 @ 21:32:46
URL: http://blogg.jempa.se/
Postat av: Sofie

Ja Jenny, d vill jag se! :)

2010-12-21 @ 09:38:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback