Ridsöndag

I dag har jag hunnit med båda hästarna, vilket känns skönt. Var först hos Rozzini, satte i nya broddar och tog sen en tur på ridbanan, där det var mycket snö nu! kunde inte rida värst länge eller jobba honom spec mycket pga att det var så hög snö. Men han fick iaf röra på sig lite. Nästa söndag kommer han hem igen och jag längtar efter att ha honom hemma igen och kunna ge honom den uppmärksamhet han kräver.
Snart kommer den här finingen hem!:))))
Sen åkte jag till tutis och red Biggo, Elin ( ägare ) kom dit och kollade. Biggo skötte sig fint, lite mattare än i går, orkade inte riktigt bära sig lika bra. Men helt okej, hon tycker jag gör ett bra jobb så det är kul! :)Den här månaden som han stått uppstallad på Tutis har varit väldigt bra för oss båda, vi har lärt känna varann och det känns som Biggo har hunnit lära sig nya saker och fått bättre styrka och kondition.
Lite mindre mage är det på honom nu efter några veckors jobb ;), dock inte lika fin i pälsen som på bilden eftersom han är klippt nu.


Kollar just nu på cpm24.tv eftersändning från tävlingarna i München och hjälp vad Ulla Salzgeber och Isabell Werth rider bra, helt fantastiska ryttare! Man blir lika chockad varje gång man ser dem rida. De är rätt så olika, Isabell är så aktiv i ridningen medans Ulla sitter mer klassiskt och blixtstilla, hennes underskänkel borde alla kolla in ;) Båda två får verkligen hästen att sköta jobbet och det ser så enkelt ut! Dom rider också helt fantastiska slutor, det vill jag lära mig!
Ulla och Wakana ( bild Google)


Isabell red en av sina "nya" GP hästar, 8 årige Don Johnson. Så häftig häst!
(bild Google)


Kram

Kommentarer
Postat av: Tove Eriksson

Halloj, hästen som jag har just nu och rider är ett 8-årigt sto efter Acacio. Ägare Jaquline/ Annelie Elgh (Björklinge ryttare). Casmera heter hästen. Jag kommer att ha henne nu ett tag framöver tills hon säljs, men tanken är att jag skall hinna tävla upp henne i klasserna lite. Men jo, hon har lite motor. Men oj vad vi behöver jobba på dressyren, inga muskler alls har lilla hästen. Men jag tror hon kan bli bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback